جمعه 13 مهر 1403 - 06:48

کد خبر 60241

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 12:56:47


افزایش درآمد‌های عمومی استان مرکزی


صدا و سیما/ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی از افزایش ۵۹ درصدی درآمد‌های عمومی استان خبر داد.

نوربخش عسکری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی با بیان اینکه این میزان افزایش مربوط درآمد‌های عمومی در فروردین‌ امسال نسبت به مدت مشابه قبل است اظهار کرد: درآمد‌های عمومی استان در این مدت به بیش از هشت هزار میلیارد ریال رسید.
 او افزود: برای جلوگیری از فرار مالیاتی و در راستای رفع دغدغه مردم در مورد درخواست پرداخت‌های نقدی از سوی برخی پزشکان، وکلا و اصناف پیگیری‌هایی صورت گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: مونیتورینگ معادن و رصد فعالیت‌های معدنی از دیگر اقدامات استان برای افزایش درآمد‌های استان است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.
عسکری یادآور شد: سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی اخذ شد که طبق قانون این مبلغ در راستای سلامت عمومی، بهبود حمل و نقل عمومی و رفع آثار آلایندگی صنایع با افزایش سرانه‌های فضای سبز و سرانه‌های ورزشی هزینه می‌شود.
وی، در بخش دیگری از سخنانش به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع استان مرکزی بویژه صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ با توجه به مسئولیت اجتماعی که در قبال مردم، پیشرفت و آبادانی استان دارند، لازم است نسبت به انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه به استان اقدام کنند تا علاوه بر شکل‌گیری خدمات بازرگانی و اشتغال جوانان تحصیلکرده، تاثیر منابع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در توسعه و آبادانی استان مشهود شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: امسال با پیگیری مدیریت و مجمع نمایندگان استان و وزارتخانه‌های مربوط، موضوع انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه شرکت‌ها و صنایع به استان انجام می‌شود.

عسکری گفت: همه اختیارات لازم برای پرداخت وام بانکی به صنایع و واحد‌های تولیدی، به بانک‌های استان مرکزی منتقل شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط