پنج‌شنبه 22 شهریور 1403 - 19:35

کد خبر 602647

پنج‌شنبه 01 شهریور 1403 - 10:51:29


شناسایی ۴۳۰ اثر در جهرم برای ثبت ملی


ایرنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بیش از ۴۳۰ اثر تاریخی و دارای ارزش شهرستان جهرم را برای ثبت در فهرست میراث ملی شناسایی‌ کرده ایم یا در نوبت ثبت در فهرست قرار داده ایم.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان جهرم در فهرست ملی به ثبت رسیده است.
وی اعلام کرد: مرمت بافت تاریخی شهر جهرم در دستورکار قرار گرفته و بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار نیز به آن اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: در این قالب، پروژه مطالعاتی، مرمتی و حفاظتی بافت تاریخی شهر جهرم برنامه‌ریزی شده است.
ثابت اقلیدی ادامه داد: در بافت تاریخی جهرم خانه‌ها، مساجد و آب انبار از دوره‌های متعدد تاریخی مانند صفویه، زندیه، قاجار و پهلوی اول و دوم وجود دارد.
وی عنوان کرد: بازنگری، تکمیل مطالعات، حفاظت و احیا بافت تاریخی شهر جهرم و همچنین تعمیرات و احیای جداره‌های باارزش تاریخی این بافت در دستور کار قرار دارد.
ثابت اقلیدی اضافه کرد: جهرم یکی از شهرهای برخوردار از سابقه تاریخی کهن در فارس به شمار می‌رود و غارسنگ شکنان و بازار جهرم از مهمترین میراث تاریخی آن است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط