پنج‌شنبه 22 شهریور 1403 - 19:41

کد خبر 602758

پنج‌شنبه 01 شهریور 1403 - 12:12:52


عزم جدی شیلات بوشهر برای مقابله با صید غیرمجاز پِرساین


صدا و سیما/ مدیرکل شیلات بوشهر گفت: با جدیت پیگیر برخورد با روش صید غیرمجاز پرساین هستیم. نه تنها این اداره کل، بلکه صیادان هم می‌خواهند با این روش مقابله شود.

پرساین، یکی از روش‌های صیادی است که بسته به جغرافیا و کشور و نیز امکانات موجود، شکل آن تغییر می‌کند. در این روش معمولاً یک تور به شکل دیواره عمودی یا کیسه، برای جمع کردن ماهی استفاده می‌شود. در این روش صید، ماهیان نابالغ نیز در بین دیگر آبزیان در تور گرفتار می‌شوند و در حالی که این ماهیان نابالغ مصرف خوراکی ندارند، از بین می‌روند و نسل آنها در خطر قرار می‌گیرد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر برای پیگیری موضوع صید غیر مجاز به‌ویژه صید با روش پرساین همراه با مرضیه قنبرپور رئیس شیلات شهرستان کنگان با موسوی دادستان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
عقیل امینی با اشاره محدود بودن ذخایر دریایی در این دیدار با اشاره معایب روش صید پرساین، افزود: امروز صیادان واقعی ما از این موضوع که این روش صید باعث کاهش شدید ذخایر می‌شوند آگاهند و خود آنان خواهان برخورد شدید با این روش صید هستند.
او روش صید پرساین را بسیار مخرب عنوان کرد و گفت: مجوز استفاده از این روش فقط برای ۱۴ قایق صیادی در جنوب استان و تنها برای صید ساردین ماهیان و در بازه زمانی که با کمک پژوهشکده میگوی کشور تعیین می‌شود، صادر می‌شود و هیچ شناور دیگری اجازه استفاده از این روش را ندارد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر طالبات صیادان در زمینه برخورد با صید غیر مجاز را بحق عنوان کرد و ادامه داد: شیلات با جدیت پیگیر مقابله با این روش صید است و در همین راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته و با دستور رئیس دادگستری بخش دلوار و همکاری نیروی دریایی سپاه در اواخر هفته گذشته پنج فروند قایق به دلیل تخلف استفاده از روش صید پرساین توقیف گردیدند.
امینی افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه قضا، دریابانی و سپاه و با همکاری خود صیادان منطقه برای مقابله با هرگونه صید غیر مجاز به ویژه روش صید پرساین و ترال در منطقه گام برداریم.
او گفت: ما و همه صیادان وظیفه داریم از ذخایر آبزیان بخوبی مراقبت کنیم تا به صورت پایدار از آن بهره‌مند شویم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط