پنج‌شنبه 22 شهریور 1403 - 19:52

کد خبر 602835

پنج‌شنبه 01 شهریور 1403 - 12:48:39


۱۸ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع خراسان شمالی مهار شد


ایرنا/ جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: ۱۸ فقره حریق از ابتدای امسال تاکنون در جنگل ها و مراتع استان مهار شد.

احسان کمالی، جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی اظهار کرد: بر این اساس ۳۱ هکتار از عرصه های طبیعی و جنگلی این استان در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه، سملقان، فاروج و جاجرم دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به عرصه های طبیعی و جنگلی استان برآورد نشده افزود: بیشترین حریق در شهرستان بجنورد به مساحت ۲۰ هکتار و پس از آن اسفراین و جاجرم گزارش شده و علل تمام آن ها عوامل انسانی بوده است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی اضافه کرد: از مردم و گردشگران درخواست می شود با توجه به خشکسالی و گرمای بالای هوا در این ایام از سال از روشن کردن آتش در طبیعت جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی لازم برای آمادگی و پیشگیری از بروز حریق در عرصه های منابع طبیعی ادامه داد: رویش گیاهان و ایجاد پوشش گیاهی مناسب در عرصه های طبیعی از ابتدای امسال و خشک شدن پوشش مراتع در این فصل، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های مناطق جنگلی و مرتعی افزایش داده و ضرورت دارد احتیاط لازم انجام شود

کمالی تاکید کرد: ۵۳۹ هزار و ۱۸۱ هکتار از اراضی استان مستعد آتش سوزی است که بیشترین مساحت آن در شهرستان های مانه و سملقان قرار دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی منابع و عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره خراسان شمالی در ریسک پر خطر آتش‌سوزی، ۴۱ درصد در ریسک متوسط و تنها ۳۰ درصد که بیابان است در ریسک کم خطر قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط