پنج‌شنبه 22 شهریور 1403 - 19:49

کد خبر 602855

پنج‌شنبه 01 شهریور 1403 - 12:54:52


افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۹۳ پروژه در چهارمحال و بختیاری


ایسنا/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۹۳ پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در استان، گفت: از این تعداد ۵۹۳ پروژه کلنگ‌زنی و ۸۰۰ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

علی حیدری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۳۹۳ پروژه عمرانی در هفته دولت امسال در استان، اظهار کرد: اعتبار این پروژه‌ها حدود ۱۷ همت بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۱ درصد پروژه‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۸۹ درصد در بخش دولتی انجام شده است، افزود: بیش‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کشور با ۲۱۷ پروژه، وزارت نیرو ۲۰۰ پروژه، جهاد کشاورزی ۱۲۰ پروژه، بنیاد مسکن ۸۰ پروژه، آموزش و پرورش ۶۹ پروژه، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۳۹ پروژه، راه و شهرسازی ۳۴ پروژه و صمت ۱۶ پروژه است.

حیدری ادامه داد: عمده پروژه‌های کلنگ‌زنی مربوط به جهاد کشاورزی با ۲۴۴ پروژه، دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو ۲۴۳ پروژه، وزارت کشور ۴۴ پروژه و راه و شهرسازی ۲۰ پروژه است، همچنین تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی و قابل افتتاح شهرداری‌های استان ۵۵ پروژه بوده است.

وی بیان کرد: عمده پروژه‌های کلنگ‌زنی با ۱۴۰ پروژه مربوط به شهرستان شهرکرد، ۹۶ پروژه شهرستان بروجن و کوهرنگ دارای ۶۹ پروژه و از لحاظ مبلغی بیشترین اعتبار مربوط به شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و بن بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح نیز با ۱۲۱ پروژه مربوط به شهرستان شهرکرد و سپس شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ به ترتیب دارای ۱۰۹ و ۸۶ پروژه قابل افتتاح هستند، همچنین از لحاظ مبلغ بیش‌ترین مبلغ پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ و اردل است.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه اعتبار عمرانی سالیانه استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۷۰ درصد آن تخصیص می‌یابد، تصریح کرد: طی دو سال گذشته حدودا ۱۰ همت اعتبار به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

حیدری در خصوص مطالبات پیمانکاران، گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در حوزه‌های راه و شهرسازی و زیر مجموعه‌های وزارت نیرو است.

به گفته وی، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم و با توجه به اولویت اصلی استان، شهریورماه سال آینده راه‌آهن به پایان برسد که امید است در موعد تعیین شده این اتفاق بیفتد.


 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط