جمعه 13 مهر 1403 - 06:50

کد خبر 60296

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 13:44:00


کشف بالغ بر ۴ تُن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی


ایسنا/ فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته بالغ بر چهار تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای مبارزه بی‌امان با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر در سطح استان با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته با انجام چندین عملیات ضربتی و منسجم، نهایتا ۶۲ باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان منهدم و در مجموع بالغ بر چهار تن انواع  مواد مخدر کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه با اشراف اطلاعاتی و تلاش همکارانم در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر ۲ هزار و ۳۹۹ طرح در قالب طرح عملیات پاکسازی پیرامون مراکز آموزشی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی، کنترل محورهای مواصلاتی، نقاط آلوده شهری و روستایی، برخورد با عناصر اصلی توزیع مواد مخدر، خرده‌فروشان و ... بخش دیگری از برنامه‌ها و طرح‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است، افزود: با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح‌ها، مقدار سه تن و ۷۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۴۳۳ نفر در راستای مبارزه با مواد مخدر دستگیر شده‌اند که از این تعداد، ۳۸۱ نفر قاچاقچی، یک هزار و ۶۲۰ نفر توزیع‌کننده و ۸ هزار و ۴۳۲ نفر معتاد بودند که همگی معتادین به مراکز درمانی ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برابر برآوردهای صورت گرفته، تعداد بیش از ۷ هزار نفر معتاد متجاهر در سطح استان وجود دارند، افزود: با تعاملات انجام شده و مساعدت استانداری، تعداد یک‌هزار نفر بر ظرفیت فعلی مراکز درمانی کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح استان افزوده شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط