شنبه 31 شهریور 1403 - 23:25

کد خبر 603218

پنج‌شنبه 01 شهریور 1403 - 22:45:00


نکاتی درباره سپردن کودکان به مادربزرگ


آخرین خبر/ اگه جزو مادرانی هستید که فرزندتون رو در ساعاتی از روز پیش مادر یا مادرشوهرتون می‌ذارید، بهتر هست این نکات رو بدونید و رعایت کنید:
1. بخش عمده‌ای از آموزش یک کودک، به عهده پدر و مادرشه. وقتی پدربزرگ و مادربزرگ رو مسئول نگهداری از کودک می‌کنید، باید از اون‌ها بخواید کمک کنن تا روند آموزش کودک مختل نشه. در واقع از اون‌ها خواهش کنید که به جای نگهداری صرف و فقط مراقبت از کودک، کمی واسش وقت بذارن. مثلاً در طول روز برای کودک قصه بگن و کتاب بخونن، با کودک بازی کنن و در قالب بازی بهش رنگ‌ها، نام‌ها، اشیا و... رو بشناسونن.
2. مسائل تربیتی فرزندتون رو با اون‌ها در میون بذارید. اگه فرزندتون اخلاق بدی پیدا کرده و شما در تلاشید اونو از بین ببرید، با پدربزرگ و مادربزرگ درباره‌ش صحبت کنید. شیوه تربیتی‌تون رو با اون‌ها در میون بذارید و از اون‌ها خواهش کنید تا در طول روز و در غیاب شما، همون شیوه تربیتی رو ادامه بدن. به این ترتیب، فرزندتون با روش‌های تربیتی دوگانه مواجه نمیشه.
3. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها عادت به لوس کردن نوه‌ها دارن،اونا هر چی که کودک اراده کنه در اختیارش میذارن،از اونا بخواید به فرزندتون اجازه ندن هر کاری که خواست انجام بده و هر چیزی که خواست رو فوراً واسش فراهم نکنن، فرزندتون باید یادبگیره که همه جا قواعد یک شکله.
4. خیلی ازپدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ترجیح میدن کودک درطول روز باتلویزیون و رایانه سرگرم باشه تا کمتر شیطنت کنه.از اونا بخواید که گاهی فعالیت‌های خارج از خونه برای فرزندتون بذارن.مثلا با هم به خیابون برن و خرید کنن یا پارک برن.
5. توانایی‌های جسمی و روحی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کمتره،پس ملاحظه‌شون رو بکنید و به فرزندتون یاد بدید که با اونا باملایمت رفتار کنن، آزارشون ندن وکارهایی که انرژی زیادی طلب می‌کنه،از اونا توقع نداشته باشه.
6. وقتی به خونه میرین، برای فرزندتون زمان بذارید. باهاش بازی کنید و کارهای مشترکی مثل نقاشی، آشپزی، تکالیف مهد یا مدرسه و... رو انجام بدید. به این ترتیب کمک کنید تا کودک هم با شما انس بیشتری بگیره و هم بخشی از انرژی‌اش رو تو خونه و با مادرش تخلیه کنه.
برگرفته از موسسه نرجس


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط