پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 07:59

کد خبر 60457

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 15:37:00


تشریح برنامه‌های دهه کرامت در کردستان


تسنیم/ دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری ارشاد استان کردستان با تشریح برنامه‌های دهه کرامت گفت: کاروان متبرک بیرق امام رضا(ع) از ۶ تا ۱۰ خرداد وارد استان کردستان شده و در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، قروه و بیجار حضور می‌یابند.

بهزاد کیامهر، دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری ارشاد استان کردستان اظهار کرد: 10 روز اول ذیقعده فاصله میان ولادت حضرت معصومه(ع) و ولادت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
وی شعار دهه کرامت امسال را "خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی " عنوان کرد و افزود: برنامه‌های دهه کرامت با محوریت امیدآفرینی، نشاط آفرینی و معرفت افزایی برگزار می‌شود.
دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری ارشاد استان کردستان با اشاره به اینکه روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است تصریح کرد: در این راستا ویژه برنامه‌های خاصی بمناسبت روز دختر در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی از برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه و روز دختر در سالن آزادی سنندج با هنرمندی ماهی صفت خبر داد و گفت: همایش منطقه‌ای شعر شمیم با حضور شاعران استان، برگزاری مسابقات خوشنویسی، نقاشی و تجلیل از دختران موفق در سروآباد، بانه و بیجار و همایش تجلیل از دختران نمونه در دیواندره، اجرای تئاتر عروسکی در سقز،جشن میلاد امام رضا(ع) در دهگلان و سقز از برنامه‌های دهه کرامت و روز دختر است.
کیامهر دیدار استاندار با بانوان و نشست تحت عنوان پای حرف دردانه‌ها، تقدیر از دختران متولد در روز دختر، تجلیل از امامزادگان در هاجره خاتون سنندج، رونمایی از صحن جدید هاجره خاتون، خدمات تیم دندانپزشکی و مامایی به بانوان و دختران، آیین دف نوازی، جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای محلی(ییلاق)، توزیع بسته‌های معیشتی، تقدیر از دختران شاغل در ادارات از برنامه‌های فاخر و فرهنگی دهه کرامت و روز دختر عنوان کرد.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان از رونمایی پوستر و المان دختر کُرد از سوی شهرداری در سنندج خبر داد و  با اشاره به اینکه همزمان با روز دختر برنامه‌های خاصی در ادارات استان پیش‌بینی و برگزار می‌شود افزود: در این راستا جشن روز دختر در سالن بهزیستی سنندج برگزار و از بانوان قرآنی از سوی بهزیستی تجلیل می‌شود.
دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان نیز از بانوان ورزشکار تجلیل و همچنین در دانشگاه کردستان نیز جشن ویژه روز دختر برگزار می‌شود.
کیامهر یادآور شد: برنامه‌های روز دختر تنها به این برنامه ختم نمی‌شود بلکه هشت برنامه رادیویی در 30 قسمت در صدای مرکز کردستان پخش و اجرا می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط