چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:43

کد خبر 606594

یک‌شنبه 04 شهریور 1403 - 18:52:07


آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله درباره پاسخ به ترور فواد شکر


ایسنا/ دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز (یکشنبه) سخنرانی خود درباره عملیات این جنبش در پاسخ به ترور فرمانده جهادی ارشد مقاومت اسلامی لبنان توسط رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» در آغاز این سخنرانی به ذکر مصیبت اربعین امام حسین (ع) پرداخت.

طبق گزارش پایگاه خبری العهد، نصرالله در ادامه به جزئیات پاسخ صبح امروز به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی ارشد حزب‌الله پرداخت.

وی گفت: باید توجه کنیم به این حادثه برگ جهانی که در شهر کربلا در کنار حرم اباعبدالله رخ داد. میلیونها زائر از داخل و خارح عراق می‌آیند و برخی در این هوای گرم از مرزها از دیگر کشورها با پای پیاده تا کربلا می‌آیند. تشکر از مهمانوازی بخشندگی ملت و دولت عراق برای امنیت و صلح و چیزهایی که برای میزبانی از زائران تهیه می کنند.

وی در ادامه افزود: وظیفه اخلاقی است  به ملت، دولت و همه گروه‌های لبنانی درگذشت سلیم الحص را تسلیت بگوییم که مقاوم بود و همه میدانیم که رئیس الحص نخست وزیر لبنان در سال ۲۰۰۰ سال آزادی بود. پشتیبان مقاومت تا لحظات آخر عمرشان.

نصرالله با درود به رزمندگان قهرمان مقاومت در جبهه‌های جنوب لبنان و در تمام جبهه‌های فلسطین، عراق و یمن گفت: دشمن اسرائیلی عامل تشدید تنش در جبهه جنوب است. حمله چند هفته پیش دشمن به الضاحیه زیرپاگذاشتن تمام خطوط قرمز  است. ما عملیات امروز خود را عملیات روز اربعین نامیدیم. عجله برای پاسخگویی در اوج هشدار اسرائیل و آمریکا می‌توانست به معنای شکست باشد. یکی از دلایل تاخیر در پاسخ، نیاز به زمان و مشورت در مورد اینکه آیا پاسخ از طریق محور مقاومت باشد یا به تنهایی. در حال بررسی بودیم که آیا محور مقاومت همزمان پاسخ خواهد داد و منتظر ماندیم تا به مذاکرات درباره غزه فرصت بدهیم. در هر حال با توجه به ملاحظاتی که با گذشت زمان مشخص خواهد شد، در نتیجه رایزنی، تصمیم گرفتیم عملیات خود را به صورت انفرادی انجام دهیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط