چهارشنبه 04 مهر 1403 - 05:06

کد خبر 606677

یک‌شنبه 04 شهریور 1403 - 21:24:10


گلوبز: هزینه 120 میلیون دلاری امروز اسرائیل مانع حملات حزب الله نشد


فارس/ رسانه عبری گزارش داد اسرائیل در حملاتی که سحرگاه امروز به جنوب لبنان انجام داد تا جلوی حملات حزب‌الله را بگیرد 120 میلیون دلار هزینه کرد اما حزب‌الله صدها موشک و پهپاد شلیک کرد.
 
وبگاه اقتصادی اسراییلی گلوبز اعلام کرد آنچه اسرائیل به عنوان حمله پیشگیرانه در سحرگاه صبح یکشنبه علیه حزب الله لبنان انجام داد، حدود 120 میلیون دلار آمریکا هزینه برداشته بود.این وبگاه به نقل از یک مقام ارشد در صنایع دفاعی اسرائیل نوشت: در این عملیات حدود چهار هزار بمب JDAM برای هدف گیری سکوهای پرتاب موشک استفاده شد که هر کدام 25 هزار دلار قیمت داشت، اما حزب الله کار خودش را کرداین مقام مسئول هزینه عملیاتی به کارگیری حدود 100 فروند هواپیمای جنگی به مدت 6 ساعت را 18 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: بهره برداری از پهپادها به مدت 12 ساعت نیز حدود 1.08 میلیون دلار هزینه دارد.
رادیو ارتش صهیونیستی از حمله سحرگاه امروز(4:30) 100 جنگنده صهیونیستی به بیش از 200 هدف در لبنان خبر داده و به نقل از مسئولان نظامی این رژیم اعلام کرده بود که حزب الله برای حمله به اهداف اسرائیلی و شلیک صدها موشک و گلوله جنگی راس ساعت 5 صبح برنامه ریزی کرده بود.اما حزب‌الله لبنان صبح امروز اعلام کرد که مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را با موفقیت به پایان رساند. در این مرحله از پاسخ، حزب‌الله ۱۱ پایگاه و موضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم عصر امروز طی نطقی تاکید کرد که هدف اصلی در عملیات امروز حزب الله هدف گیری پایگاه گلیلوت بود. پایگاه گلیلوت متعلق به سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل و یگان 8200 است که در نزدیکی تل‌آویو قرار دارد.سید حسن نصرالله گفت: پایگاه گلیلوت ۱۱۰ کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارد و فاصله‌اش از مرزهای شهر تل آویو ۱۵۰۰ متر است. هدف ما پایگاه اطلاعات نظامی در گلیلوت و هدف قرار دادن تعدادی از پایگاه‌ها و پادگان‌ها در الجلیل و جولان بود.وی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم پایگاه‌ها و پادگان‌ها در الجلیل و جولان را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دهیم. تصمیم این بود که ۳۰۰ موشک کاتیوشا برای مشغول کردن گنبد آهنین برای چند دقیقه شلیک شود تا پهپادها عبور کنند.سید حسن نصرالله گفت: ما ۳۴۰ موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیل شلیک کردیم. ما برای نخستین بار پهپادها را از منطقه البقاع شلیک کردیم.وی افزود: تمامی پهپادهایی که از البقاع شلیک شد، به سلامت از مرزهای لبنان و فلسطین به سمت اهداف مشخص شده عبور کرد.به گفته دبیر کل حزب‌الله هدف نظامی ویژه‌ای که ما آن را مورد هدف قرار دادیم، پایگاه اطلاعات نظامی یگان ۸۲۰۰ در نزدیک تل آویو بود.وی افزود: گفتیم که پاسخ امروز ما یک پاسخ اولیه بود و اگر نتیجه عملیات برای ما کافی نباشد، ما تصمیم خواهیم گرفت که در آینده چه کنیم. در مرحله کنونی، لبنان می‌تواند آسوده خاطر باشد و دشمن نیز اعلام کرد آنچه که امروز رخ داد، پایان یافته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط