چهارشنبه 04 مهر 1403 - 05:00

کد خبر 606845

دوشنبه 05 شهریور 1403 - 08:28:00


فرمان امیر کویت برای اصلاح تصدی تعدادی از وزرای دولت


ایرنا/ دیوان امیری کویت از صدور فرمان امیر این کشور مبنی بر اصلاح تصدی تعدادی از وزرای دولت به ریاست شیخ احمد عبدالله الاحمد الصباح نخست وزیر خبر داد.

به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ مشعل الاحمد امیر این کشور در فرمان خود عبدالرحمن بداح عبدالرحمن المطیری را به سمت وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی و وزیر امور جوانان، نوره محمد خالد المشعان را به عنوان وزیر کار و عمر سعود عبدالعزیز العمر را به عنوان وزیر ارتباطات منصوب کرد.

بر اساس این حکم همچنین محمود عبدالعزیز محمود بوشهری به عنوان وزیر برق، آب و انرژی‌های تجدیدپذیر و هادی حایف الحویله به عنوان وزیر امور اجتماعی، خانواده و کودکان منصوب شد.

همچنین خلیفه عبدالله ضحی العجیل العسکر به عنوان وزیر تجارت و صنعت و عبداللطیف حمید حمد المشاری به عنوان وزیر مشاور در امور شهرداری‌ها و امور مسکن منصوب شدند.

بیانیه دیوان امیری کویت، افزود: نادر عبدالله محمد الجلال به عنوان وزیر آموزش عالی، تحقیقات علمی و سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نوره سلیمان سالم الفصام به عنوان وزیر دارایی و وزیر مشاور در امور اقتصادی و سرمایه گذاری منصوب شدند.

پیش تر دولت کویت شامل ۱۳ وزیر در ۱۵ مه گذشته (۲۶ اردیبهشت) در برابر امیر این کشور سوگند یاد کرد.

این دومین کابینه است که در زمان امیر فعلی کویت که در دسامبر گذشته قدرت را در دست گرفت، تشکیل می‌شود و اولین دولتی است که پس از تصمیمات امیر کویت مبنی بر انحلال مجلس و تعلیق برخی از مواد قانون اساسی در ماه مه، آغاز به کار می‌کند.

کویت در آوریل گذشته پارلمان جدید را انتخاب کرد که اولین پارلمان در عهد «شیخ مشعل الاحمد» امیر این کشور است. پس از انتخاب پارلمان جدید، دولت قبلی به نخست وزیری «محمد صباح السالم الصباح» در چارچوب قانون اساسی این کشور استعفا کرد.

پیش از این تصمیمات، کویت شاهد بحران‌های سیاسی بین مجلس و دولت بود که بارها منجر به انحلال مجلس و همچنین استعفای دولت شد.

امیر کویت در ۱۵ آوریل گذشته (۲۷ فروردین) بار دیگر «احمد عبدالله الاحمد الصباح» را به عنوان نخست وزیر جدید منصوب کرد و از او خواست تا دولت جدید را تشکیل دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط