شنبه 31 شهریور 1403 - 18:26

کد خبر 607148

دوشنبه 05 شهریور 1403 - 11:11:15


افزایش رضایت از زندگی در کودکان با صبحانه  


خراسان/ بعضی از کودکان از خوردن صبحانه فراری هستند و والدینشان هم برای تغییر این رفتار، تلاشی نمی‌کنند. به گزارش «دیجیاتو»، محققان در مطالعه جدیدی که روی 150 هزار کودک و نوجوان از سراسر جهان انجام شده است، می‌گویند افرادی که صبحانه می‌خورند نسبت به افرادی که این وعده غذایی مهم را حذف می‌کنند، رضایت بیشتری از زندگی خود دارند.
تحقیقی روی 42 کشور مختلف
این تحقیق روی شرکت‌کنندگان بین 10 تا 17 سال از 42 کشور مختلف مانند روسیه، انگلستان، اسکاتلند و کانادا انجام شده است. در آن از طریق یک پرسشنامه از شرکت‌کنندگان سوال شده که «معمولاً چند وقت یک بار صبحانه می‌خورند؟»  سپس از شرکت‌کنندگان خواسته‌شد تا سطح کیفیت زندگی خود را با دادن امتیازی از 0 تا 10 ارزیابی کنند.  گروهی که هر روز صبحانه مصرف می‌کردند، با میانگین امتیاز 6.3 تا 6.6 بالاترین سطح از رضایت را اعلام کرده‌اند. افرادی که هرگز صبحانه نخورده‌اند هم کمترین میزان رضایت از زندگی خود را با میانگین امتیاز 5.5 تا 5.8 داشته‌اند.
افزایش  توانایی یادگیری با صبحانه
«لی اسمیت»، نویسنده ارشد این تحقیق و اپیدمیولوژیست دانشگاه «آنگلیا راسکین» در بریتانیا می‌گوید:  نتایج نشان می‌دهد که در تمام کشورهای بررسی‌شده، رضایت از زندگی در افرادی که صبحانه می‌خورند بیشتر از افرادی بود که هرگز صبحانه نمی‌خورند». توجه به این نکته ضروری است که نتایج ارائه‌شده براساس مطالعات ارتباطی به‌دست آمده است، به این معنی که مصرف صبحانه ممکن است لزوماً علت رضایت از زندگی نباشد. «اسمیت» در ادامه توضیح می‌دهد: «مصرف به‌اندازه صبحانه انرژی و مواد مغذی لازم برای عملکرد شناختی بهینه را فراهم می‌کند و تمرکز، حافظه و توانایی یادگیری را افزایش می‌دهد. »


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط