یکشنبه 25 مرداد 1405 - 04:58
افزایش رضایت از زندگی در کودکان با صبحانه
خراسان/ بعضی از کودکان از خوردن صبحانه فراری هستند و والدینشان هم برای تغییر این رفتار، تلاشی نمیکنند. به گزارش «دیجیاتو»، محققان در مطالعه جدیدی که روی 150 هزار کودک و نوجوان از سراسر جهان انجام شده است، میگویند افرادی که صبحانه میخورند نسبت به افرادی که این وعده غذایی مهم را حذف میکنند، رضایت بیشتری از زندگی خود دارند.
تحقیقی روی 42 کشور مختلف
این تحقیق روی شرکتکنندگان بین 10 تا 17 سال از 42 کشور مختلف مانند روسیه، انگلستان، اسکاتلند و کانادا انجام شده است. در آن از طریق یک پرسشنامه از شرکتکنندگان سوال شده که «معمولاً چند وقت یک بار صبحانه میخورند؟» سپس از شرکتکنندگان خواستهشد تا سطح کیفیت زندگی خود را با دادن امتیازی از 0 تا 10 ارزیابی کنند. گروهی که هر روز صبحانه مصرف میکردند، با میانگین امتیاز 6.3 تا 6.6 بالاترین سطح از رضایت را اعلام کردهاند. افرادی که هرگز صبحانه نخوردهاند هم کمترین میزان رضایت از زندگی خود را با میانگین امتیاز 5.5 تا 5.8 داشتهاند.
افزایش توانایی یادگیری با صبحانه
«لی اسمیت»، نویسنده ارشد این تحقیق و اپیدمیولوژیست دانشگاه «آنگلیا راسکین» در بریتانیا میگوید: نتایج نشان میدهد که در تمام کشورهای بررسیشده، رضایت از زندگی در افرادی که صبحانه میخورند بیشتر از افرادی بود که هرگز صبحانه نمیخورند». توجه به این نکته ضروری است که نتایج ارائهشده براساس مطالعات ارتباطی بهدست آمده است، به این معنی که مصرف صبحانه ممکن است لزوماً علت رضایت از زندگی نباشد. «اسمیت» در ادامه توضیح میدهد: «مصرف بهاندازه صبحانه انرژی و مواد مغذی لازم برای عملکرد شناختی بهینه را فراهم میکند و تمرکز، حافظه و توانایی یادگیری را افزایش میدهد. »
پربیننده ترین
-
عکس مسی درآمد؛ آخرین توپ طلا با آرایشگر ویژه!
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
چراغ قوه همه کاره ( پاور بانک، شیشه شکن و ... )
-
هشدار آبفای کشور به مردم؛ هیچ ماموری فعلا برای قرائت کنتور آب مراجعه نمیکند
-
آخرین وضعیت راهها در چهارمین روز از سال جدید؛ محور چالوس از شنبه دوباره بسته میشود
-
جارو شارژی !! دیگه نگران نظافت ماشین نباشید
-
زنده؛ بیرانوند در یک قدمی استقلال
-
"دنا پلاس اتومات" بخریم یا "تارا اتومات؟"/ مقایسه اختصاصی "آخرینخودرو" از دو خودروی پرطرفدار
-
فشار آبرو چند برابر کن ....
-
فرمانده کل قوا: ملت ایران در مقابل جنگ تحمیلی محکم میایستد همانگونه که در مقابل صلح تحمیلی نیز محکم خواهد ایستاد
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (16)
-
5 نشانه ضعیف شدن ریه ها و بهترین روش تقویت آن چیست؟
-
لندکروزر یا ۲۰۶؟ / مقایسه جالب "آخرینخودرو" به بهانه سخنان جنجالی میرسلیم
-
پایان زودهنگام گنبد آهنین؟ اسرائیل مجبور به جیرهبندی موشکها شد
-
سپ، برترین شرکت در خاورمیانه شد
-
گردونه را بچرخانید، بیتکوین دریافت کنید
-
واکنش عراقچی به تجاوز امروز آمریکا به تأسیسات هستهای فردو، نطنز و اصفهان
آخرین اخبار
-
خسارت به موزه باستانشناسی درهشهر در حملات دشمن
-
اعلام همبستگی کشتی آسیا؛ ایران همواره یکی از ارکان کشتی جهان است
-
نیویورک تایمز: ناو جرالد فورد ۳۰ ساعت در آتش میسوخت
-
توزیع میوه شب عید در ایلام تا ۱۵ فروردین ادامه دارد
-
چالش عجیب یونایتد برای فروش برونو به عربستان
-
منابع و جزئیات آزمون دکتری ۱۴۰۶ اعلام شد
-
توصیههای آتشنشانی برای برگزاری چهارشنبهسوری متفاوت در شرایط جنگی
-
واکاوی سناریوهای ادامه لیگ برتر در پرسپولیس
-
خشم کشورهای عربی منطقه از دولت ترامپ
-
معاون وزیر نیرو: قطعی طولانیمدت برق نداریم
-
عارف: در صورت تکرار «فروغ جاویدان»، «مرصاد ۲» را تکرار میکنیم
-
وداع مردم شیراز با پیکر مطهر 5 شهید مدافع میهن
-
عکس/ آثار تجاوز به مناطق مسکونی تهران
-
نجات ۱۵ نفر از کارمندان و مشتریان یک بانک و منازل مسکونی از زیر آوار
-
بهادری جهرمی: استیصال دشمنان نشان از این دارد که کدام طرف نزدیک پیروزی است
سایر اخبار مرتبط
نظرات
ثبت نظر
مهمترین اخبار
معاون وزیر نیرو: قطعی طولانیمدت برق نداریم
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 12:49:00
نجات ۱۵ نفر از کارمندان و مشتریان یک بانک و منازل مسکونی از زیر آوار
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 12:08:40
مجوزهای کسب و کار به مدت سه ماه تمدید شد
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 12:04:50
اطلاعیه درگاه ملی مجوزها درخصوص اختلال در فرآیند صدور مجوزها
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 11:42:37
تسهیلات ویژه گمرکی برای ترخیص شبانهروزی دارو و تجهیزات پزشکی
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 11:31:21