پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 19:05

کد خبر 60824

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 22:19:07


نخستین نیروگاه خورشیدی تکاب به شبکه متصل شد


صدا و سیما/ به همت بانویی تکابی نخستین نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه با ظرفیت ۵ کیلووات در شهرستان تکاب به بهره برداری رسید.

علیرضا اسدی، مدیر دفتر بازار و برق شرکت توزیع برق آذربایجان غربی اظهار کرد: وزارت نیرو طرح های مختلفی در خصوص خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر دارد و شهروندان می توانند با مراجعه به واحدهای برق شهرستان‌ها و با انعقاد قرارداد در پشت بام منازل خود نیروگاه خورشیدی مستقر کنند.

وی ادامه داد: انرژی برق تولیدی توسط نیروگا‌ه‌های خورشیدی شهروندان با قیمت‌های مصوب خریداری و به شبکه سراسری برق در منطقه تزریق می شود.

هادی رنجی، مدیر اداره برق تکاب نیز اظهار کرد: این نیروگاهها با ظرفیت ۵ کیلووات برای مشترکین خانوادگی و بیشتر هم بر روی پشت بام منازل و یا در فضای آزاد با بهره گیری از نورگیری کافی نصب می شود.

رنجی افزود: نیروگاهها در کل کمکی است به خانواده ها در جهت درآمد زایی و در ماه حدود ۲ میلیون تومان درآمد برای تولید کننده دارد.

وی ادامه داد برای شروع این طرح سرمایه ای در حد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال لازم است. رنجی گفت : این نیروگاهها برای تأمین برق مشترکین و شرکت های برق رسان و همچنین حفاظت از محیط زیست کمک شایانی دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط