جمعه 30 شهریور 1403 - 20:15

کد خبر 61020

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 11:00:00


برترین داستان کوتاه‌های منتشر نشده جهان معرفی شدند


خبرگزاری کتاب ایران/ جایزه کامن ولث، ویژه داستان کوتاه منتشر نشده، برندگان خود در پنج منطقه مختلف دنیا را اعلام کرد که نماینده مناطق مشترک‌المنافع شامل کانادا و اروپا، آفریقا، آسیا، کارائیب و اقیانوس آرام هستند. از میان این پنج نفر، نیز یک نفر به عنوان برنده کلی جایزه کامن ولث انتخاب خواهد شد.
 
به نقل از بوکز اند پابلیشینگ، فهرست برندگان منطقه‌ای جایزه داستان کوتاه کامن ولث 2023 به شرح زیر است:
آفریقا: «شاگرد کفن و دفن» اثر هانا گامون (آفریقای جنوبی)
آسیا: «اقیانوس‌ها دور از وطنم» اثر اگنس چو (سنگاپور)
کانادا و اروپا: «لک، شاهزاده، و چیزهای خوب» نوشته روئی بالدری (بریتانیا)

کارائیب: «اوکوئی» اثر کوام مک فرسون (جامائیکا)
اقیانوس آرام: «کیلینوچی» اثر هیمالی مک‌اینس (نیوزیلند)
 
جایزه داستان کوتاه کامن ولث هر سال به بهترین داستان کوتاه منتشر نشده کشورهای مشترک‌المنافع اهدا می‌شود. اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع، مجموعه‌ای از 56 کشور مستقل است که همه آن‌ها به جز موزامبیک و کامرون، پیش از این مستعمره امپراتوری بریتانیا بوده‌اند. این جایزه از سوی بنیاد کامن ولث کالیفرنیا- تشکیلاتی غیردولتی و آموزشی- مدیریت می‌شود.
 
امسال 6642 اثر برای این جایزه ارسال شد که 475 مورد به زبان‌هایی غیر از انگلیسی بود. علاوه بر انگلیسی، آثار را می‌توان به زبان‌های بنگالی، چینی، کریول، فرانسوی، یونانی، مالایی، پرتغالی، ساموآیی، سواحیلی، تامیل و ترکی ارسال کرد.
 
برندگان منطقه‌ای هر کدام 2500 پوند و برنده کلی 5000 پوند دریافت می‌کنند. هر پنج داستان برنده منطقه‌ای، 24 ماه می به صورت آنلاین در مجله ادبی گرنتا منتشر می‌شوند. این داستان‌ها همچنین در یک نسخه چاپی ویژه مجله پیپر اند اینک منتشر خواهند شد که از 27 ژوئن به طور آنلاین و چاپی در کتابفروشی‌ها در دسترس است.

برنده کلی 27 ژوئن 2023 اعلام می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط