یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:08

کد خبر 610646

پنج‌شنبه 08 شهریور 1403 - 08:14:44


"پاول دوروف" به قید وثیقه آزاد شد


فارس/ دادستانی پاریس در مورد پرونده مدیرعامل تلگرام اعلام کرد دوروف ضمن پرداخت وثیقه ۵میلیون یورویی، حق ترک خاک فرانسه را ندارد و باید ۲ بار درهفته برای تایید حضورش در این کشور خود را به پلیس معرفی کند

به نقل از فرانس۲۴، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، پس از چهار روز بازجویی توسط پلیس فرانسه، تحت تحقیقات رسمی قرار خواهد گرفت و حق ترک خاک فرانسه را ندارد.

دادستان‌های پاریس روز چهارشنبه پس از حضور دوروف در دادگاه این خبر را اعلام کردند. 

دوروف روز شنبه در حومه پاریس به علت تحقیقی در مورد ۱۲ جرم مرتبط با قاچاق مواد مخدر، فروش مواد، سوء استفاده جنسی از کودکان و کلاهبرداری در پلتفرم پیام‌رسان تلگرام دستگیر شد.

مقامات فرانسوی روز چهارشنبه، وی را به اتهام اجازه فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام محکوم کردند و تا بررسی های بیشتر اجازه ترک فرانسه را به وی نداده‌اند.

دوروف روز شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس به عنوان بخشی از یک تحقیق قضایی گسترده که ماه گذشته آغاز شده بود، بازداشت شد.

قضات تحقیق روز چهارشنبه شب اتهامات اولیه وی را ثبت کردند و دستور دادند که او ضمن پرداخت 5 میلیون یورو وثیقه هفته‌ای دو بار برای تایید حضورش در فرانسه به پلیس مراجعه کند.

پیش از این دادستانی پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستگیری دوروف در چارچوب تحقیقی در مورد مجموعه‌ای از اقدامات از جمله به اشتراک گذاری پورنوگرافی کودکان، مشارکت در قاچاق مواد مخدر، تروریسم و پولشویی سازمان یافته انجام شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط