چهارشنبه 11 مهر 1403 - 09:57

کد خبر 61085

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 11:47:35


بساط لابی‌گری در مزایده‌های ورزشی همدان برچیده شد


ایرنا/ لابی گری‌ها برای برنده شدن در مزایده اماکن ورزشی همدان در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های بزرگ و پنهان حوزه ورزش استان بود که در ماه‌های اخیر با تدبیر مسئولان مرتبط، دیگر خبری از واگذاری سالن‌ها و استخرها به غیر ورزشی‌ها نیست.

همواره یکی از گلایه‌های جامعه ورزش استان همدان سپردن مدیریت پیمانی اماکن ورزشی به افراد خاص به ویژه غیر ورزشی ها بود که این سنت دیرینه جمع شده است.

علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اولویت واگذاری اماکن ورزشی را به هیات‌های ورزشی و قهرمانان تعیین کرد تا دیگر از مزایده‌های دوستانه گذشته برای سپردن مدیریت پیمانی سالن‌ها به ویژه استخرها جلوگیری شود.

این موضوع مورد توجه وزارت ورزش و برخی نهادهای نظارتی قرار گرفت تا این رویه با رعایت عدالت و حقانیت به هیات‌های ورزشی و یا اشخاصی سپرده شود که خاک خورده این ورزش هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره اظهار کرد: دستگاه‏‌های اجرایی طبق قانون مدیریت خدمات کشوری می‌‏توانند اماکن ورزشی خود را با رعایت کاربری آن و از طریق مزایده و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت به صورت اجاره واگذار کنند و دستگاه ورزش نیز تابع قانون است.

حقیقی افزود: مزایده اجاره اماکن ورزشی با استفاده از امضای الکترونیکی معتبر و رعایت تمامی مراحل فرآیند برگزاری مزایده از طریق بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی انجام شد و تمامی متقاضیان باید با مراجعه به این سامانه در مزایده‌های دستگاه ورزش همدان شرکت کنند.

سال گذشته بیش از یکصد فضای ورزشی و تجاری دستگاه ورزش استان از طریق برگزاری فراخوان مزایده عمومی و طبق قانون به بخش خصوصی اعم از افراد واجد شرایط در حوزه ورزش و نیز هیات‌های ورزشی واگذار شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط