شنبه 24 شهریور 1403 - 21:58

کد خبر 613130

شنبه 10 شهریور 1403 - 15:00:00


آموزش‌و‌پرورش: با کمبود جدی نیروی معلم در خوزستان مواجه هستیم


ایسنا/ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اکنون در استان خوزستان با کمبود جدی نیروی معلم مواجه هستیم و باید با هر روشی کلاس را پر کنیم. در این شرایط کیفیت مرحله دوم قرار می‌گیرد، اما استانی که مشکل کمبود نیرو ندارد بیشترین تلاش خود را بر کیفیت‌بخشی و توانمندسازی معلمان می‌گذارد.

عبدالله حبیبی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اعلام نتایج برتر کنکور و جای خالی خوزستان بین رتبه‌های برتر اظهار کرد: امسال خوزستان بین ۱۰ نفر نخست رتبه نداشته است، اما فعلا برای اظهار نظر در این زمینه بسیار زود است و احتمالا رتبه‌های زیر ۱۰۰ داشته باشیم. نمی‌شود با مشخص شدن ۱۰ نفر برتر، یک استان را با دیگر استان‌ها مقایسه کرد.

وی افزود: البته به سیستم آموزشی اشکال وارد است و باید این را بپذیریم و تغییراتی را ایجاد کنیم.

حبیبی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز برای دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و توجه ویژه به مدارس استعدادهای درخشان بسیار مهم است. زمانی که دانش‌آموزان را به سمت مدارس استعدادهای درخشان می‌فرستیم، مدارس دولتی را از دانش آموزان برتر خالی می‌کنیم؛ بنابراین قطعا باید به مدارس استعدادهای درخشان بیشتر توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی، حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نظارت بیشتر بر آموزشگاه‌های خصوصی و جلوگیری از فعالیت این آموزشگاه‌ها در نوبت صبح و همزمان با فعالیت مدارس، باید جدی‌تر گرفته شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت سوابق تحصیلی در کنکور، مدارس باید توجه جدی به حضور دانش‌آموزان در مدرسه داشته باشند و خانواده‌ها در این زمینه همکاری کنند. برنامه‌های آموزش نیز باید از اول مهرماه آماده باشند و در اختیار مدارس قرار بگیرند. مدیران هم باید با جدیت تلاش کنند تا شرایط بهتر شود.

حبیبی در خصوص نبود عدالت آموزشی در مدارس بیان کرد: زمانی که عده‌ای از دانش‌آموزان به مدارس نمونه دولتی، عده‌ای به مدارس استعدادهای درخشان و عده‌ای به مدارس شاهد می‌روند، خود به خود بین دانش‌آموزان تفکیک قائل شده‌ایم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم این است که وقتی استانی از نظر کمی مشکل جدی دارد قطعا کیفیت آموزش هم در اولویت دوم آن استان قرار می‌گیرد؛ اکنون در استان خوزستان با کمبود جدی نیروی معلم مواجه هستیم و باید با هر روشی کلاس را پر کنیم. در این شرایط کیفیت مرحله دوم قرار می‌گیرد، اما استانی که مشکل کمبود نیرو ندارد بیشترین تلاش خود را بر کیفیت‌بخشی و توانمندسازی معلمان می‌گذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص علت کمبود جدی نیرو در خوزستان گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و آب و هوای خوزستان، بیشتر همکاران دارای سابقه کار و تجربه بالا درخواست انتقالی به استان‌های دیگر دارند و تجربه‌های خود را به استان‌های دیگر منتقل می‌کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط