شنبه 31 شهریور 1403 - 21:08

کد خبر 615679

دوشنبه 12 شهریور 1403 - 17:52:39


هوش مصنوعی انویدیا به زودی وارد بازی‌ها خواهد شد


دیجی کالا/ شرکت انویدیا (Nvidia) را می‌توان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی دانست. این شرکت چندین سال است که در حال بهبود سیستم هوش مصنوعی خود بوده و تا حد خوبی هم موفق عمل کرده است. از طرفی این شرکت به طور دائم در تلاش است تا از هوش مصنوعی در کارهای مختلف استفاده کند. اینطور که به نظر می‌رسد هدف بعدی انویدیا دنیای بازی‌های ویدیویی است.

شرکت انویدیا چندی پیش از سیستم هوش مصنوعی خود به نام ACE رونمایی کرد. این سیستم برای بازی‌ها ساخته شده و باعث می‌شود که شخصیت‌های جانبی داخل بازی (NPC) عملکرد بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشد. حال این سیستم قرار است سال آینده وارد بازی‌های ویدیویی مختلف شده و تجربه این عناوین را به طور کامل تغییر بدهد.

در یک پست جدید در وبسایت انویدیا تأیید شد که شرکت Seasun Games در بازی بعدی اکشن خود به نام مکا بریک (Mecha Break) از سیستم انویدیا استفاده خواهد کرد. به این شکل که تمامی شخصیت‌های جانبی داخل بازی مکا بریک از این هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد تا عملکردی بهتر داشته باشند.

سیستم انویدیا ACE حدود ۶ ماه پیش معرفی شد. این سیستم به طرز جدیدی بحث هوش مصنوعی را وارد دنیای گیمینگ می‌کرد و به این شکل عمل می‌کرد که از سیستم هوش مصنوعی سازنده (Generative AI) در بازی‌ها استفاده می‌کرد. این موضوع باعث می‌شود تا ارتباط گرفتن با شخصیت‌های جانبی داخل بازی بهتر شده و تجربه درگیر کننده‌تری را به کاربران ارائه دهد.

انویدیا در همین پست خود نوشت که با استفاده از ACE کاربران می‌توانند طبیعی‌تر با شخصیت‌های داخل بازی ارتباط بگیرند. با توجه به دمویی که انویدیا منتشر کرده شما متوجه می‌شوید که شخصیت داخل بازی عملکرد بهتری نسبت به حالت معمولی در عناوین دیگر دارد. به این شکل که این شخصیت توانایی شناسایی کاربر و بازیکن را داشته و می‌تواند موارد مختلف را شناسایی بکند. نکته جالب اینجاست که در این بازی هوش مصنوعی از وبکم و Chat GPT برای شناسایی و عملکرد استفاده می‌کند که به نوبع خود جالب است.

بازی مکا بریک تاریخ عرضه مشخص ندارد ولی قرار است سال آینده میلادی در دسترس طرفداران قرار بگیرد. این بازی از لحاظ هوش مصنوعی بسیار پیشرفته بوده و اگر از آن استقبال بشود، راه جدیدی را در دنیای گیمینگ باز می‌کند.
نکته جالب بازی مکا بریک این است که شما می‌توانید از صدای خودتان در این بازی استفاده کنید. یعنی کرکتر داخل بازی شما را شناسایی کرده و سپس با صحبت با آن به شما پاسخ خواهد داد. انویدیا اعلام کرد که بازی مکا بریک از سیستم Audio2Fave-3D NIM و Whisper استفاده خواهد کرد تا انیمیشن‌های خاص خود را اجرا کند. این انیمیشن‌ها نیز زمانی اجرایی می‌شوند که فرد با کرکتر صحبت کند یا اینکه صدایی از خود بوجود بیاورد.

صدای کرکترها نیز در ابتدا به صورت از پیش ضبط شده بوده و پس از آن شرکت Elevenlabs مسئولیت صدای شخصیت‌های جانبی داخل بازی را برعهده گرفته است. نکته اینجاست که در دمو از لحاظ صدای بازی، مکا بریک چندان جالب نبود و تنوع زیادی نداشت. البته با توجه به اینکه این بازی قرار است سال آینده عرضه شود، شرکت سازنده فرصت خوبی دارد تا آن را اصلاح بکند.

شرکت انویدیا اعلام کرد که در کنار Seasun Games قرار است شرکت‌های بازی‌سازی دیگر نیز از هوش مصنوعی انویدیا استفاده کنند. در نتیجه به زودی ما شاهد عملکرد بهتر شخصیت‌های جانبی داخل بازی خواهیم بود و قرار است وارد سطح جدیدی در دنیای گیمینگ بشویم.

نکته اینجاست که هوش مصنوعی کاربرد بسیار زیادی در دنیای گیمینگ دارد. در اصل استفاده از آن به صورت مستقیم یکی از کارهای این سیتسم است و کار اصلی آن در روند ساخت یک بازی است. هوش مصنوعی می‌تواند ساخت یک دنیای بازی را بسیار سریع کرده و آن را پویاتر و بهتر بکند. همینطور اینکه استفاده از هوش مصنوعی در روند ساخت بازی فشار را از روی کارمندان کمتر کرده و باعث می‌شود تیم سازنده هدفمندتر عمل بکند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط