شنبه 31 شهریور 1403 - 21:23

کد خبر 615889

سه‌شنبه 13 شهریور 1403 - 09:58:00


فیل اسپنسر در مورد عرضه‌ی ایندیانا جونز روی PS5 نظر داد


دیجی کالا/ فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، اخیرا به افشاگری غافلگیرکننده‌ای پرداخته است که نشان می‌دهد بازی Indiana Jones and the Great Circle به عنوان اثری که قرار بود انحصاری ایکس‌باکس باشد، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۵ روی پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شوند و این تنها چند ماه پس از عرضه‌ی آن روی ایکس‌باکس است. اسپنسر گفته که ایکس‌باکس یک تجارت است و انتظارات زیادی از آن از سوی شرکت مایکروسافت از منظر درآمدزایی وجود دارد.

در یک مصاحبه اسپنسر مستقیما در مورد تصمیم برای انتشار ایندیانا جونز برای پلی‌استیشن ۵ آن هم به این زودی، به چالش کشیده نشد و او فقط اصرار داشت که ایکس‌باکس می‌خواهد تجربه کسب کند و از آموخته‌هایش کارهای جدیدی انجام دهد. در فوریه‌ی سال جاری، اسپنسر به صراحت گفت که نه استارفیلد و نه ایندیانا جونز یکی از چهار بازی مورد نظر برای عرضه به پلی‌استیشن نیستند. البته این گفته صحیح بود چرا که ایندیانا جونز یکی از چهار بازی ذکر شده نبود و در واقع پنجمین مورد است. اسپنسر گفته است:

بدیهی است که بهار گذشته ما چهار بازی را عرضه کردیم، دو تای آن‌ها روی سوییچ، چهار تای آن‌ها روی پلی‌استیشن و گفتیم که قرار است تجربه کسب کنیم. ما گفتیم که عملکرد این مسیر تماشا خواهیم کرد و کار‌های بیشتری انجام خواهیم داد. وقتی به مسیر نگاه می‌کنم چیزی که می‌بینم این است که آی‌پی‌های ما در حال قوی‌تر شدن هستند. بازیکنان ایکس‌باکسی ما امسال نیز به اندازه‌ی گذشته هستند و پلتفرم ما به همان اندازه قوی است که قبلا بوده!
 
او در ادامه افزود:

از نظر چیزی که باید تحویل مایکروسافت بدهیم، انتطارات از ما بالا است. البته سطحی از پشتیبانی که از شرکت دریافت می‌کنیم از نظر کاری که می‌توانیم انجام دهیم، شگفت‌انگیز است. بنابراین من به این موضوع نگاه می‌کنم که چگونه می‌توانیم بازی‌هایمان را تا حد امکان بهتر کنیم. پلتفرم ما هم در کنسول، هم روی رایانه‌های شخصی و هم در فضای ابری به رشد خود ادامه می‌دهد و فکر می‌کنم این استراتژی برای ما مفید خواهد بود.

آخرین چیزی که احتمالا می‌گویم این است که فکر می‌کنم فشار زیادی روی صنعت بازی وجود دارد. این صنعت برای مدت طولانی در حال رشد بوده است و اکنون افراد به دنبال راه‌هایی برای رشد هستند. من فکر می‌کنم ما به عنوان طرفداران و به عنوان افرادی که بازی‌ها را تجربه می‌کنند، فقط باید پیش‌بینی کنیم که تغییرات بیشتری رخ خواهد داد و اینکه چگونه برخی از روش‌های سنتی ساخت و توزیع بازی‌ها تغییر خواهد کرد. این برای همه‌ی ما تغییر خواهد کرد اما نتیجه‌ی نهایی باید بازی‌های بهتری باشد که افراد بیشتری بتوانند آن را بازی کنند و بازی‌های رو به رشد ما مهمترین چیز‌ برای ما هستند.
گفتنی است که گزارش‌هایی مبنی بر آماده‌ شدن مایکروسافت برای انتشار تعدادی بازی انحصاری روی کنسول‌های رقیب برای اولین بار در آغاز سال جاری منتشر شد، اما زمانی که ادعا‌هایی مبنی بر اینکه بازی‌های انحصاری مطرحی مانند استارفیلد و ایندیانا جونز نیز چند پلتفرمی خواهند شد به بیرون درز کرد، مایکروسافت سکوت خود را شکست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط