دوشنبه 09 مهر 1403 - 12:59

کد خبر 61601

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 22:16:00


رویداد بین‌المللی شعر در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود


فارس/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: رویدادی دوروزه با حضور شعرای بین‌المللی از کشورهای پاکستان و آسیای میانه با موضوع ارتحال امام(ره) برگزار خواهد شد.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: کمیته‌ای در وزارت کشور به‌عنوان امنیت پایدار شرق و غرب وجود دارد که خراسان شمالی جزو ۵ استان انتخاب شده در این کمیته است.

وی گفت: کمیته فرهنگی آن بر عهده وزارت ارشاد است که هر ۵ استان انتخاب شده طرح‌های مکتوب خود را در حضور وزیر و معاونین و معاون وزیر کشور ارائه کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: بر همین اساس هدف‌گذاری‌هایی در حوزه ارتباطات بین‌الملل انجام شده که پاکستان و حوزه آسیای میانه جزو اولویت اهداف قرار گرفته شده است.

صادقی تصریح کرد: این اهداف طی برنامه چند ساله و بر اساس لایه‌های مختلفی فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و... و بر اساس موضوعات متفاوت انجام شود که این موضوع باعث ارتباطات مختلف دیپلماسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا در اولین گام برنامه‌ای به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره) پیش‌بینی‌شده است که شاعران چندملیتی در همین موضوع شعرسرایی و شعرخوانی خواهند داشت.

صادقی بیان داشت: این مراسم رویدادی دوروزه شعر خواهد بود و باتوجه‌به بین‌المللی بودن این همایش برنامه‌ریزی شده تا دبیری این مراسم نیز به یکی از همین شعرای پاکستانی داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اجراشدن مشابه این گونه مراسم‌ها در سایر نقاط کشور، افزود: این شاعر طلبه و مقیم ایران است و امیدواریم منابع مالی برای برگزاری این رویداد بین‌المللی تأمین شود.

وی ادامه داد: در همین چارچوب برنامه‌های مکرری را در ادامه خواهیم داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط