دوشنبه 09 مهر 1403 - 11:00

کد خبر 61617

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 22:35:00


۲۴ ساعته شدن مرز خسروی برای تردد زوار


باشگاه خبرنگاران/ استاندار کرمانشاه در دیدار با استاندار دیالی عراق خواستار ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی برای تردد زوار در ایام اربعین شد.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه تردد زوار اربعین از مرز خسروی را یکی از درگاه‌های مهم و متبرک برای افزایش تعاملات بین کرمانشاه و دیالی دانست و اظهار کرد: در کنار تعاملات تجاری، بازرگانی و اقتصادی که در همه ایام سال بین دو استان وجود دارد، باید در ایام اربعین از برکات مادی و معنوی تردد زوار برای دو استان استفاده کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه تسهیل تردد زوار از مرز خسروی برای ایام اربعین ضروری است، به بیان چند پیشنهاد در این زمینه پرداخت که ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی از مهمترین آن‌ها بود.

وی تاکید کرد: محدودیت ساعت تردد از مرز خسروی، باعث تراکم جمعیت در مرز و دشوار شدن کار دو طرف خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: از آنجایی که تا ۱۵ سال ایام اربعین در فصل گرما خواهد بود، فراهم شدن امکان تردد شبانه و در ساعات خنکی برای زوار ضروری است.

خواسته دیگر استاندار کرمانشاه تعریض ورودی و خروجی‌های مرز برای تسهیل تردد زوار بود و گفت: همچنین تقاضا داریم زیرساخت‌ها در سمت عراق بهبود یابد و گیت‌های مرزی به تعداد قابل قبولی افزایش یابد.

وی افزود: در بعد تامین امنیت زوار نیز اگرچه نگرانی وجود ندارد، اما آماده هرگونه هرکاری در حوزه امنیتی انتظامی هستیم.

مثنی تمیمی، استاندار دیالی عراق برای افزایش تردد زوار در ایام اربعین از مرز دو استان دیالی و کرمانشاه اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی را بررسی کرده و نتایج آن را برای وزیر کشور عراق ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین شاهد پذیرش حدود ۲۵۰ هزار زائر ایرانی در استان دیالی بودیم، خاطرنشان کرد: آمادگی پذیرش تعداد بیشتری از زوار را برای اربعین امسال داریم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط