یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 16:36

کد خبر 616588

سه‌شنبه 13 شهریور 1403 - 20:00:00


گلابی‌های کال را چگونه نرم کنیم؟


جام جم/ گلابی یکی از میوه‌های خوش‌طعم و خوش‌خوراک است. با‌این‌حال، این میوه شیرین و آبدار یکی از آن میوه‌های نادری است که روی درخت نمی‌رسد.
 

به طور معمول، آنها زمانی که نارس هستندبرداشت می‌شوند، سپس باید در دمای اتاق نگهداری شوند تا به‌تدریج به رشد کامل برسند. پس از رسیدن به میوه‌های شیرین و شادابی تبدیل می‌شوند که می‌شناسیم و ازآن لذت می‌بریم.بنابراین روندرسیدن گلابی چگونه است؟ آیا راه‌هایی برای تسریع روند وجود دارد؟ چگونه گلابی سفت را نرم کنیم و طریقه رسیدن گلابی کال و نارس در منزل چیست؛

چگونه گلابی سفت را نرم کنیم؟
گلابی زمانی که از درخت کنده می‌شود به رنگ سبزروشن است وحالتی سفت دارد.درنتیجه هنگام فروش، اغلب نارس و فقط زمانی که آن رابه خانه می‌آورند معمولا رسیده است. برخی ترجیح می‌دهند آن رانارس داشته باشند اما وقتی کاملا رسیده می‌شود،بهترین طعم رادارد اما چگونه می‌توان فهمید که گلابی به بهترین حالت شیرین و آبدار خود رسیده است؟

چگونه گلابی را انتخاب کنیم؟
قبل از رسیدن گلابی، مهم است که نوع مناسب آن را انتخاب کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام انتخاب نوع گلابی ایده‌آل برای خرید باید به‌خاطر بسپارید.

گلابی بسته به تنوع آنها از رنگ سبز روشن تا زرد تا قهوه‌ای روشن (آسیایی) متغیر است.

هنگام خرید گلابی، مطمئن شوید که گلابی‌هایی که انتخاب می‌کنیدهیچ‌گونه تیرگی یالک نداشته باشند. گلابی‌هایی که طعم خوبی دارند، معمولا گلابی‌های بدون‌لک هستند.

هنگام خرید از فروشگاه گلابی‌هایی انتخاب کنیدکه سفت ومحکم باشند.همیشه بهترین کار این است چراکه این گلابی‌ها با ظاهر سخت، به‌مرور زمان  شروع به نرم‌شدن می‌کنند.

گلابی‌های رسیده را از درخت بچینید. باتوجه به این‌که گلابی‌ها روی درخت رسیده می‌شوند، لازم نیست صبر کنید تا نرم شوند تا از شاخه‌ها جدای‌شان کنید.

طریقه رسیدن گلابی کال و نارس در منزل چیست؟

نگهداری در دمای اتاق: اجازه دادن به گلابی‌ها دردمای اتاق به مدت چهار تا هفت روز به رسیدن طبیعی آنها کمک می‌کند. اگر روی میز یا پیشخوان آشپزخانه دست‌نخورده باقی بمانند رسیده خواهند شد. 

نگهداری در کیسه کاغذی: اگر گلابی‌ها در کیسه کاغذی نگهداری شوند، با گازهایی که آزاد می‌کنند، به‌سرعت می‌رسند. 

نگهداری همراه بامیوه‌های رسیده دریک کیسه کاغذی کنید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که موز وسیب رسیده رابه همراه گلابی در کیسه قرار دهید و گاز اتیلن آزاد‌شده باعث پیری و رسیدن سریع آنها می‌شود.    

گلابی را تازمان رسیدن دریخچال قرار ندهید: اگرگلابی را قبل ازرسیدن دریخچال بگذارید،ممکن است شانس رسیدن آنها را کاملا از بین ببرید.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط