یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 22:08

کد خبر 617315

چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 15:01:00


بنز های وارداتی جدید چه مشخصاتی دارند؟


/ بالاخره پای محصولات مرسدس بنز نیز به ایران باز شده و قرار است توسط شرکت ستاره ایران عرضه شوند. در این مطلب به محصولات این شرکت رفته ایم.

شرکت ستاره ایران، شرکتی بود که در گذشته خصوصا در دهه ۸۰ روابط بسیار خوبی با شرکت مرسدس بنز داشت و برخی از محصولات بنز را در داخل ایران مونتاژ و عرضه می کرد و مسئولیت ارائه خدمات محصولات مرسدس بنز نیز بر عهده این شرکت بود. اما تحریم ها و همچنین ممنوعیت واردات خودرو این همکاری را دچار مشکل کرد.

اکنون با باز شدن دوباره مرز ها شرکت ستاره ایران بار دیگر به سراغ شریک تجاری خود رفته و قصد دارد چند محصول را با نشان مرسدس بنز در سامانه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان عرضه کند. اما بنز های وارداتی جدید چه مدل هایی هستند و چه مشخصاتی دارند؟ این سوالی است که قرار است در ادامه به آن پاسخ دهیم. البته شنیده ها حاکی از آن است که بنز های وارداتی با راساموتور هم به ایران می آیند. 

مرسدس بنز GLA 200
اولین محصولی از نشان مرسدس بنز که بعد از مدت ها قرار است پایش به ایران باز شود مرسدس بنز GLA 200 است که در حقیقت کراس اووری در کلاس طراحی و سگمنت A است و در بازار های اروپایی طرفداران بسیاری دارد.

این خودروی جذاب دارای یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور برقی است که به صورت سیستم مید هایبرید عمل می کند که در مجموع می توانند نهایت قدرت ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۷۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. با اینکه این اعداد و ارقام اصلا اعداد و ارقام عجیب و غریبی نیستند با این حال شتاب صفر تا صد این خودرو در شرایط استاندارد زیر ۱۰ ثانیه است که عدد بسیار خوبی برای این خودرو است.

در کنار این موارد امکانات بسیار خوبی نیز برای نسخه وارداتی GLA 200 در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به؛ استارت دکمه ای، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم صوتی حرفه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو، فناوری LED چراغ ها و… اشاره کرد.

مرسدس بنز GLB 200
محصول دیگری که در این مطلب به سراغ آن رفته ایم و قرار است به زودی در بازار ایران آن را مشاهده کنیم مرسدس بنز GLB 200 است که این خودرو نیز یک کراس اوور اما در کلاس طراحی B است که قابلیت اضافه شدن ردیف سوم و چینش ۷ نفره را دارد.

مرسدس بنز GLB 200 همانند GLA 200 از سیستم مید هایبرید در بخش تولید قوای محرکه خود بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو همان پیشرانه ۱.۳ لیتری است که می تواند روی هم رفته ۱۶۳ قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه چرخ های جلو منتقل کند.

استفاده از سیستم هایبرید خفیف در این خودرو ها باعث می شود هم مصرف سوخت این خودرو کاهش یابد و هم توان و شتاب خوب و قابل قبولی را از این خودرو شاهد باشیم.

مرسدس بنز GLB 200 در بخش امکانات نیز امکاناتی مشابه GLA 200 ارائه می دهد که از جمله این امکانات می توان به فناوری LED چراغ ها، سامانه ASSIST PLUS ، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سنسور پارک جلو و عقب، حالت های مختلف رانندگی، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین دنده عقب و… اشاره کرد.

مرسدس بنز C200L
مرسدس بنز C200L یکی از دو سدانی است که در لیست محصولات فعلی شرکت ستاره ایران دیده می شود و قرار است در سامانه یکپارچه خودرو های جانبازان عرضه شود.

سیستم تولید نیرو در این خودرو نیز از نوع سیستم هایبرید خفیف است با این تفاوت که پیشرانه بنزینی مرسدس بنز C200L یک موتور چهار سیلندر، ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند نهایتا ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر را تولید و نیرو محرکه تولید شده را از طریق جعبه دنده ۹ سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب گسیل کند.

در C200L نیز امکانات بیشتری نسبت به کراس اوور های وارداتی مرسدس بنز دیده می شود. استارت دکمه ای، نمایشگر ۱۲ اینچی، دوربین دنده عقب، سنسور نور، گرم کن صندلی سرنشینان جلو دوربین دنده عقب، حالت های مختلف رانندگی، فناوری LED چراغ ها، فرمان سه شاخه اسپرت و … از جمله امکانات این سدان جذاب وارداتی است.

مرسدس بنز A180L
A180L سدان دیگری است که قرار است توسط شرکت ستاره ایران در ایران عرضه شود. این سدان جذاب نسبت به دیگر محصولات وارداتی شرکت مرسدس بنز طراحی عامه پسندتری داشته و در بسیاری از کشور ها نیز توانسته آمار فروش خوبی را از خود به جای بگذارد.

پیشرانه مید هایبرید این خودرو نیز از یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ به همراه پیشرانه برقی تشکیل شده است که پیشرانه بنزینی این خودرو می تواند تا ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این خودرو نیز توان تولید شده توسط جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

اما نقطه قوت A180L نسبت به دیگر بنز های واردتی جدید مصرف سوخت این خودرو است که به لطف وزن و سیستم هیبرید خفیف به ۵.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رسیده است.

استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، گرم کن صندلی های سرنشینان جلو، حالت های مختلف رانندگی، سنسور پارک جلو و عقب، مه شکن عقب، سیستم صوتی حرفه ای، بلوتوث و … از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط