یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 22:20

کد خبر 617364

چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 14:15:51


افزایش خیزش و انتقال گردوخاک به استان مرکزی


ایلنا/ معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی به خیزش گردوخاک در استان اشاره کرد و در این رابطه گفت: پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک به این استان در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده افزایش می‌یابد.

رضا مرادی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار کرد: بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان مرکزی، نشان‌دهنده تداوم جوی پایدار و آسمانی صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر گاهی همراه با وزش باد در روزهای آینده تا پایان هفته است.
وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر روزهای جمعه و شنبه با تقویت جریانات شرقی و وزش باد در بیابان‌های مناطق مرکزی کشور و استان مرکزی، پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک به استان و خیزش گردوخاک محلی افزایش پیدا می‌کند که موجب کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات به ویژه بعدازظهر و اوایل شب می‌شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: از لحاظ دمایی، بررسی‌ها نشان می‌دهد دمای هوا از امروز چهارشنبه تا صبح جمعه مقداری افزایش پیدا می‌کند، اما پس از آن تا صبح یکشنبه مجدد روند تغییرات دما، کاهشی است.
مرادی همچنین به میزان بارندگی‌هایی که در سال زراعی جاری در استان مرکزی رخ داده است اشاره و بیان کرد: در سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه سال 1402 آغاز شده است، تاکنون 262.5 میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط