یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 22:22

کد خبر 617425

چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 15:09:19


محققان دانشگاه میشیگان دقت بالای ساعت‌های هوشمند سامسونگ را نشان دادند


دیجیاتو/ محققان می‌گویند ساعت‌های سامسونگ دقت بالایی در رهگیری پارامترهای مربوط به سلامتی دارند.

محققان دانشگاه میشیگان در جدیدترین بررسی خود نشان داده‌اند که ساعت‌های هوشمند سامسونگ در رهگیری پارامترهای سلامتی دقت بسیار بالایی دارند. در این تحقیق، داده‌های مواردی همچون درصد چربی بدن، ضربان قلب، از دست دادن عرق بدن، و حداکثر VO2 مورد بررسی قرار گرفت. 

سامسونگ از جمله بزرگ‌‌ترین تولید کنندگان ساعت‌های هوشمند در دنیا است و سالیانه محصولات متنوعی را نیز روانه بازار می‌کند. آخرین سری از ساعت‌های هوشمند بالارده این شرکت با نام گلکسی واچ ۷ نیز به‌تازگی رونمایی و روانه بازار شده است. این محصولات به طیف وسیعی از قابلیت‌‌های پایش سلامتی مجهز هستند که برای کاربرانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

مدل دقیق ساعت‌های هوشمند بکار رفته در این آزمایش هنوز مشخص نیست

اما دقت فناوری‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند همیشه مسئله‌ای بحث برانگیز بوده است. مرکز علوم ورزشی و عملکرد انسانی دانشگاه میشیگان (HPSSC) برخی قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند سامسونگ را بررسی کرده و دریافته که این محصولات در زمینه رهگیری پارامترهای سلامتی دقت بالایی دارند. 

این مرکز همچنین همبستگی بالایی میان نتایج به دست آمده از ساعت‌های هوشمند سامسونگ و دستگاه‌های مرجع علوم بالینی و ورزشی برای درصد چربی بدن، ضربان قلب، کاهش تعریق و حداکثر VO2 پیدا کرد. 

ضربان قلب متداول‌ترین معیار مورد استفاده در ساعت‌های هوشمند برای بررسی وضعیت سلامتی است. محققان مرکز HPSSC بین نتایج تجهیزات الکتروکاردیوگرام در حین دویدن و ساعت‌های هوشمند سامسونگ به یک همبستگی نتایج ۹۰ درصدی دست یافتند. همچنین در زمینه کاهش تعریق نیز همبستگی حدود ۹۵ درصدی بین فواصل مختلف تمرینی یافت شد که استاندارد بسیار بالایی است. در زمینه آزمایش‌های درصد چربی بدن و اندازه‌گیری‌های VO۲ Max نیز همبستگی بالایی میان دستگاه‌های آزمایشگاهی و نتایج به دست آمده از ساعت‌های هوشمند سامسونگ مشاهده شد.

البته محققان دانشگاه میشیگان مشخص نکردند که دقیقاً از کدام‌ مدل‌های ساعت‌های هوشمند سامسونگ برای انجام این تحقیق استفاده کرده‌اند. همچنین مشخص نیست که آیا تمام مدل‌های ساعت‌های هوشمند این شرکت چنین دقتی در زمینه پایش سلامتی را ارائه می‌کنند یا خیر. احتمال می‌رود این تحقیق با گلکسی واچ ۷ و واچ اولترا که جدیدترین محصولات سامسونگ هستند انجام شده باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط