دوشنبه 02 مهر 1403 - 06:47

کد خبر 617456

چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 15:48:56


عصبانیت نتانیاهو از اقدام انگلیس در منع جزئی صادرات سلاح به اراضی اشغالی


فارس/ نتانیاهو از تصمیم دولت انگلیس بابت اعمال ممنوعیت جزئی در مجوز فروش برخی تسلیحات به این رژیم در بحبوحه جنگ غزه عصبانی شد.

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم دولت انگلیس برای اعمال ممنوعیت فروش برخی از تسلیحات به این رژیم در آستانه تشدید جنایاتش در جریان جنگ غزه انتقاد کرد. به گزارش راشاتودی، این انتقاد در حالی مطرح می‌شود که دولت انگلیس تصمیم گرفته است از حدود 350 مورد صادرات تسلیحاتی خود به این رژیم، تنها مجوز فروش و ارسال 30 مورد را به اراضی اشغالی ممنوع کند. مقامات دولت انگلیس گفته‌اند که نگران خطر آشکار ناشی از استفاده از این تسلیحات در نقض جدی قوانین بشردوستانه بین‌المللی در غزه هستند.نتانیاهو مدعی است که «اقداماتش با قوانین بین‌المللی کاملا تطابق دارد». ادعای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که تحت تاثیر جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون بیش از 40 هزار و 800 فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی از جانباختگان هم زنان و کودکان هستند.
همزمان با تصمیم دولت انگلیس برای اعمال ممنوعیت جزئی در مجوز فروش برخی تسلیحات به صهیونیست‌ها، بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق این کشور، دولت بریتانیا را به ترک کردن رژیم اسرائیل در جریان جنگ این رژیم با حماس متهم کرده است. این در حالی است که جان هیلی، وزیر دفاع بریتانیا، ضمن دفاع از این تصمیم بر این موضوع تاکید کرده است که بریتانیا همچنان متحد سرسخت «اسرائیل» باقی می‌ماند. او همچنین بر این موضوع تاکید کرده است که اقدام مورد نظر امنیت رژیم اسرائیل را تضعیف نمی‌کند. دولت انگلیس دلیل اصلی برای اجرایی کردن طرح ممنوعیت مجوز فروش و صادرات برخی از تسلیحاتش را تحت تاثیر تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی و تخریب و ویرانی‌های گسترده ناشی از تداوم جنگ صهیونیست‌ها در غزه عنوان کرده است. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط