دوشنبه 09 مهر 1403 - 07:05

کد خبر 61928

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 10:12:52


فرصت ۲ ماهه دستگاه قضایی برای پایان دادن به بلاتکلیفی روستاهای مراوه‌تپه


باشگاه خبرنگاران/ دادستان مرکز گلستان به شرکت آب منطقه‌ای ۲ ماه فرصت داد برای پایان دادن به بلاتلکیفی ۱۸ ساله روستا‌های واقع شده در کاسه سد چایلی، اقدام کنند.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز گلستان اظهار کرد: کلنگ ساخت سد چایلی، سال ۸۴ در شهرستان مراوه تپه به زمین شد و قرار بود ۶ روستای واقع شده در کاسه این سد در ازای اختصاص زمین برای اسکان در محل جدید، جابجا شوند که با گذشت ۱۸ سال، سد ساخته نشد و اقدامی هم برای جابجایی اهالی این روستا‌ها صورت نگرفت.
اسپانلو افزود: در این سال‌ها هم به علت این که این روستا‌ها در طرح جابجایی قرار داشت، خدماتی مانند مجوز ساخت و ساز جدید و انشعاب آب و برق و گاز هم به ساکنان داده نشد که این عمل مخالف صریح قانون بوده و موجبات تضییع حقوق مشروع مردم را فراهم کرده و نقض بارز حقوق عامه محسوب میشود.
او ادامه داد: بر اساس قانون اگر با گذشت ۵ سال طرح‌های عمرانی اجرا نشود دولت مکلف است به املاکی که در این طرح‌ها قرار گرفته، دوباره خدمات از جمله مجوز‌های ساخت و ساز و انشعاب‌های زیرساختی ارائه کند.
دادستان اسپانلو افزود: شرکت اب منطقه‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲ ماه فرصت دارند یا برای جابجایی ۳ هزار ساکن ِ این ۶ روستا اقدام کنند و یا به ساکنان خدمات ارائه دهند و نمیتوانند به بهانه اجرای طرح مردم را از حقوق اولیه و برخورداری امکانات عادلانه محروم نمایند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط