دوشنبه 09 مهر 1403 - 07:00

کد خبر 61960

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 10:29:00


اتصال ۲٠ روستای جدید استان قزوین به شبکه ملی اطلاعات


قدس آنلاین/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از اتصال روستای تراتن و ۱۹ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

حجت‌الله امینی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از بهره‌برداری از ۲۰ طرح ارتباطی استان به مناسبت روز جهانی ارتباطات خبر داد و اظهار کرد: ۲۰ سایت روستایی در جهت بهبود کیفیت اینترنت و رفع نیاز اهالی، به نسل سه و چهار تلفن همراه ارتقا یافتند.
وی افزود: در روز جهانی ارتباطات و با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات، این طرح‌ها به صورت همزمان و مجازی افتتاح شد که استان قزوین نیز با استقرار در روستای تراتن از بخش شهرستان قزوین، با حضور بخشدار قزوین و دهیار تراتن و اهالی روستا، به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تصریح کرد: این ۲۰ روستا که در کل استان پراکنده هستند، بعد از شناسایی و تامین تجهیزات، توسط اپراتور همراه اول، تجهیز و به بهره‌برداری رسیدند.
این مقام مسئول اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سایت‌های روستایی، ۹۵۱ خانوار با جمعیت ۲ هزار و ۶۹۰ نفر و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره‌مند می‌گردند.
امینی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری اپراتورهای فعال در استان، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، به شبکه ملی اطلاعات متصل گردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط