دوشنبه 09 مهر 1403 - 06:52

کد خبر 62001

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 10:56:53


میزان بارش‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد


ایرنا/ رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش‌های سامانه بارشی جدید استان را تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه اعلام کرد.    

ولی بهره‌مند، رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه در تنگ رواق ۱۰ میلیمتر، سینه نمک ۸، سی سخت ۳.۵، شبلیز ۳، وزگ ۳، یاسوج ۱.۲ و چیتاب ۸. میلی متر باران باریده است.
بهره‌مند ادامه داد: این سامانه بارشی که از روز جمعه در استان فعال شده تا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.
به دنبال ورود سامانه بارشی جدید، سازمان هواشناسی برای استان هشدار زرد هواشناسی صادر کرده است.
این سامانه بارشی با رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک همراه است و در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و مارگون فعال است.
آبگرفتگی معابر به شکل محدود، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب ها، صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

براساس توصیه هواشناسی، مردم استان باید ضمن اجتناب از اسکان در بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی از صعود به قلل اجتناب کنند و عشایر از جابه جایی پرهیز کنند. محافظت از محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی به سر ببرند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط