دوشنبه 26 شهریور 1403 - 23:38

کد خبر 620110

شنبه 17 شهریور 1403 - 13:35:00


مروری بر آثار نیک کیو


ایسنا/«آسمان را کنار بزن» که معرفی و مرور فعالیت‌های نیک کیو، خواننده، نوازنده و نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس است با تألیف و ترجمه شهریار حقیقت‌طلب منتشر شد.

این کتاب که اثری است در معرفی و مرور فعالیت‌های نیک کیو آهنگ‌ساز، خواننده، نوازنده، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده و بازیگر پاره‌وقت استرالیایی در ۲۲۵ صفحه و با قیمت ۲۲۰ هزار تومان در کتاب تداعی راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی این اثر می‌خوانیم: نیک کیو را بیش از هر چیز برای رهبری گروه نیک کیو و بد سیدز می‌شناسند، گروهی که در سال ۱۹۸۳ پایه‌گذاری شد و به واسطه ترانه‌های متنوع و اعضای دائم در حال جایگزینی‌اش معروف است. پیش از این، او رهبری گروه برتدی پارتی را بر عهده داشت که یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی اوایل دهه هشتاد است.

حقیقت‌طلب در این کتاب ابتدا به معرفی نیک کیو می‌پردازد و سپس تقویم زندگی هنری او را بررسی و به شکل کلی ریشه‌های نوشتاری او را معرفی می‌کند.

کتاب در بخش دوم نگاهی جزئی‌تر به ادبیات نیک کیو و استعارات پرتکرارش در دهۀ اخیر ۲۰۱۰–۲۰۱۹ می‌اندازد و در بخش سوم ترجمۀ اشعار سه آلبوم آسمان را کنار بزن، درخت عریان و گوستین همراه توضیحات تکمیل‌کننده‌ ترجمه‌برخی قطعات را شامل می‌شود روایت کتاب در بخش اول الهام‌گرفته از کتاب «غریب‌تر از مهربانی» است که در سال ۲۰۲۰ نیک کیو آن را منتشر کرده است.

همچنین برخی توضیحات دیگر کتاب به‌طور مستقیم از ترجمه‌ی نامه‌ها و مصاحبه‌های کیو به دست آمده است.»

بر اساس توضیح ناشر، کل این مجموعه با هماهنگی و کسب اجازه از آقای نیک کیو آماده شده است و او از کلیت نگارش این مجموعه آگاهی کامل داشته‌ است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط