دوشنبه 26 شهریور 1403 - 19:07

کد خبر 620550

شنبه 17 شهریور 1403 - 16:18:57


کاپیتان تیم ملی ایران در آستانه تاریخ‌سازی در جام جهانی فوتسال


مهر/کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در آستانه شکستن رکورد فالکائوی برزیلی و تاریخ سازی در جام جهانی قرار دارد.
جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان از ۲۴ شهریور با حضور ۲۴ تیم برتر جهان به میزبانی کشور ازبکستان برگزار خواهد شد و شاگردان وحید شمسایی در مرحله گروهی با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا هم گروه هستند.
علی اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی ایران که تجربه حضور در ۵ دوره جام جهانی را در کارنامه دارد و یکی از ۱۴ بازیکن وحید شمسایی در این مسابقات است در آستانه دستیابی به یک رکورد تاریخی قرار دارد.
در ۹ دوره‌ای که جام جهانی فوتسال برگزار شده است علی اصغر حسن زاده، فالکائوی برزیلی و کریستین بوروتو آرژانتینی با ۵ حضور، بیشترین تجربه را در این مسابقات دارند و حسن زاده و بورتو این فرصت را دارند که با حضور در ازبکستان بتوانند با ۶ دوره حضور، از فالکائو عبور کنند و نام خود را در تاریخ این بازی‌ها جاودانه سازند.
علاوه بر این، در بین ۳۳۶ بازیکن حاضر در جام جهانی ۲۰۲۴، کریستین بوروتو و علی حسن زاده با ۱۳ گل، بازیکنانی هستند که بیشترین گل را در تاریخ جام جهانی به ثبت رسانده اند و این فرصت را دارند که با گلزنی در این دوره، رکورد خود را بهبود ببخشند. پس از آنها دو بازیکن از تیم تایلند سوفاووت توئانکلانگ (۱۲ گل زده) و جیراوات سورنوویچیان (۱۰ گل زده)، آلن برندی آرژانتینی (۹ گل زده)، فرائو برزیلی (۹ گل زده) و سرجیو لوزانو اسپانیایی (۹ گل زده) قرار دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط