شنبه 31 شهریور 1403 - 00:56

کد خبر 6237

سه‌شنبه 08 فروردین 1402 - 14:18:00


نساجی و رویای تاریخ‌سازی با «مطهری»؛ همه را باید ببری!


فوتبال 360/مازنی‌ها برای ثبت رکورد بیشترین امتیاز به‌دست آمده در طول یک فصل، کار سختی را در 7 هفته پایانی فصل دارند.

نساجی مازندران پنجمین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند و شاگردان حمید مطهری به دنبال پایانی موفق در لیگ بیست‌ودوم هستند. قرمزپوشان قائمشهری در طول 5 فصل حضورشان در سطح اول فوتبال ایران، هیچ‌گاه از رتبه نهم در جایگاه بالاتری در جدول در پایان فصل قرار نگرفته‌اند و مجموع امتیازات‌شان هم در یک فصل از عدد 38 عبور نکرده است. هر چند که با وجود ناکامی در لیگ برتر، نساجی توانست فصل گذشته فاتح جام حذفی شود و همین قهرمانی باعث شد تا قائمشهری‌ها سهمیه حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورند.

مدیران باشگاه نساجی طی روزهای گذشته در حال تکمیل مدارک باشگاه‌شان برای ارسال به کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند تا بتوانند با کسب مجوز حرفه‌ای‌سازی، در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. نساجی که تا پایان فصل آینده با حمید مطهری قرارداد دارد، در فصل جاری به دنبال آن است تا با رتبه‌ای تک‌رقمی کارش را به پایان ببرد، هر چند که آن‌ها برای ثبت بهترین امتیاز نساجی در لیگ برتر هم شانس دارند.

مازنی‌ها فصل گذشته با هدایت ساکت الهامی در لیگ برتر حضور پیدا کردند، البته که حضور الهامی به پایان فصل نرسید و اختلاف این سرمربی باتجربه با مدیران باشگاه نساجی باعث شد تا او از سمتش کنار برود و در هفته‌های پایانی فصل گذشته، اسماعیل اسماعیلی روی نیمکت قرمزپوشان قائمشهری حضور پیدا کرد.


نساجی با هدایت ساکت الهامی در فصل گذشته توانست فاتح جام حذفی شود و آن‌ها تا پایان هفته بیست‌وسوم، با کسب 27 امتیاز در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی بودند اما حالا در لیگ بیست‌ودوم، حمید مطهری که در یک نوبت از سمت خود کناره‌گیری هم کرد و استعفایش مورد پذیرش قرار نگرفت، مازنی‌ها مدت مشابه توانسته‌اند 24 امتیاز به‌دست آورند و در جایگاه دوازدهم حضور دارند که نسبت به فصل گذشته، نتایج ضعیف‌تری در کارنامه نساجی به چشم می‌خورد.

شاگردان مطهری برای ثبت رکورد بیشترین کسب امتیاز شده برای نساجی در لیگ برتر و کسب بهترین رتبه، باید از 7 بازی آینده خود حداقل 11 امتیاز به‌دست آورند. نساجی برای حضور در رتبه‌ای تک‌رقمی با تیم ذوب‌آهن اصفهان که در رتبه نهم جدول است، فاصله‌ای 3 امتیازی دارد که این مسئله نشان می‌دهد که برای بهبود جایگاه‌شان، رقابت فشرده‌ای با رقبای خود خواهند داشت، به‌ویژه آنکه در بازی رودررو هم ذوب‌آهن توانسته نساجی را ببرد و در شرایط بهتری قرار دارد.

قرمزپوشان قائمشهری تا پایان لیگ بیست‌ودوم، باید به ترتیب به مصاف تیم‌های گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک، صنعت‌نفت آبادان، هوادار تهران، تراکتور تبریز و پرسپولیس تهران بروند که همگی رقبای سرسختی برای نساجی به شمار می‌آیند. با این‌حال، شاگردان حمید مطهری امیدوارند که با کسب حداقل 11 امتیاز از این 7 مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز بتوانند رکوردشکنی کنند و بیشترین امتیاز نساجی در یک فصل از رقابت‌های لیگ برتر را به‌دست آورند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط