شنبه 07 مهر 1403 - 10:50

کد خبر 62433

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 14:59:27


۶۰ درصد معلمان بازنشسته کهگیلویه و بویراحمد کد بورسی گرفتند


تسنیم/ مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آخرین اطلاعات ۶۰ درصد بازنشسته‌ها برای طرح ارزش مالکانه کد بورسی دریافت کرده‌اند که به‌زودی در فرابورس سهام‌دار برخی شرکت‌های وابسته به صندوق، ازجمله بیمه معلم می‌شوند.

سوت پایان بازی انتظار 10 ساله فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق ذخیره به صدا درآمد و قرار است تا پایان اردیبهشت ماه 791 هزار و 144 نفر در سبد اول واگذاری سهام خود را به ارزش 9 هزار و 500 میلیارد ریال متناسب با سابقه و میزان حق عضویت پرداختی دریافت کنند که در این مرحله از 500 هزار ریال تا 52 میلیون ریال است.
تعیین و تحویل ارزش مالکانه با شناسایی شرکت‌های دارای قابلیت ورود به بورس به صورت مرحله‌ای و تدریجی در بازه زمانی دو ساله به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

ثبت کد بورسی 60 درصد از فرهنگیان بازنشسته کهگیلویه و بویراحمد
حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و‌پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 16 هزار نفر نیروی شاغل و 12 هزار و 200 بازنشسته در استان وجود دارد که 98 درصد عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.
عزت‌خواه افزود: طبق آخرین اطلاعات 60 درصد بازنشسته‌ها برای طرح ارزش مالکانه کد بورسی دریافت کرده‌اند که بزودی در فرابورس سهامدار برخی شرکت‌ها وابسته به صندوق از جمله بیمه معلم می‌شوند.

وی این را هم گفت که اطلاعات شناسنامه‌ای  بسیاری از بازنشستگان برای ثبت کد بورسی مشکل دارد که باید برای رفع این مهم اقدام کنند و البته نگرانی از بابت سهام خود نباید داشته باشند.
عزتخواه بیان کرد: واگذاری و اعطاء سهام مالکانه مطالبه همکاران از بدو تاسیس موسسه تاکنون بود که خوشبختانه تعیین تکلیف و اعضای صندوق به عنوان صاحبان اصلی این سرمایه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط