شنبه 07 مهر 1403 - 08:47

کد خبر 62501

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 15:37:00


رد شایعه قاچاق گندم از مرز‌های خوزستان


صدا و سیما/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان احتمال قاچاق گندم از مرز‌های غربی استان را رد کرد.

امید جهان‌نژادیان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در پاسخ به برخی شایعات و دغدغه‌ها مبنی بر قاچاق گندم به کشور همسایه (عراق) اظهار کرد: قبل از شروع عملیات برداشت گندم در خوزستان (۳۰فروردین ۱۴۰۲) همه تمهیدات لازم از سوی معاونت امنیتی انتظامی استانداری خوزستان و دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از قاچاق گندم انجام شده است، بنابراین احتمال قاچاق گندم از خوزستان تقریبا صفر است.
وی گفت: شرایط فیزیکی و حفاظتی مرز‌های غربی استان خوزستان و حضور مرزبانی در سراسر نوار مرزی، تردد کامیون حامل گندم از مناطق سخت‌گذر مرزی وجود ندارد و در مرز‌های رسمی چذابه و شلمچه، طبق قانون صادرات گندم و آرد ممنوع است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه همه کشاورزان گندم‌کار خوزستانی با رغبت کامل گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تعاون روستایی و غله تحویل می‌دهند افزود: همه تمهیدات اجرایی و فنی برای حمل گندم به سیلو‌های مسقف و روباز اندیشیده شده است.

ابلاغ رسمی قیمت تضمینی گندم به قرار هرکیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ابلاغ رسمی قیمت تضمینی گندم به قرار هرکیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
نرخ قبلی خرید تضمینی گندم ۱۳۰ هزار ریال بود.
جهان‌نژادیان افزود: مابه‌التفاوت خرید تضمینی گندم به زودی به حساب کشاورزان گندمکار استان واریز خواهد شد.

خرید تضمینی خرید گندم در خوزستان با عبور از میزان پیش‌بینی قبلی که ۱.۵میلیون تُن بود به یک میلیون و ۶۰۰هزار تُن رسیده و احتمال اینکه از مرز۱.۷میلیون تُن عبور کند وجود دارد.
امسال نخستین بار است که امکان برداشت در همه دیمزار‌های گندم در خوزستان وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط