شنبه 07 مهر 1403 - 08:51

کد خبر 62650

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 18:10:00


رها کردن ۱۶۰ واحد مسکونی برای سال‌ها توسط شهرداری رشت


فارس/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ۱۶۰ واحد مسکونی متعلق به شهرداری رشت واقع در مسکن مهر رشت گفت: باید هر چه سریعتر این املاک که سالهاست به حال خود رها شده‌اند تعیین تکلیف شوند.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پروژه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال با اجرای این پروژه شاهد روان‌سازی بار ترافیکی در مناطقی از شهر رشت باشیم. 

وی با تاکید به تعیین تکلیف ۱۶۰ واحد مسکونی متعلق به شهرداری رشت در مسکن مهر بیان کرد: سالهاست که املاک شهرداری به حال خود رها شده است و به علت بی‌توجهی‌های مدیران وقت بسیاری از تاسیسات و تجهیزات داخلی متعلق به این ساختمان‌ها نیز به سرقت رفته است و انتظار داریم شهردار رشت هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این املاک اقدام کند و با مدیرانی که در نگهداری این املاک کوتاهی و قصور کرده‌اند و موجب ضرر و زیان به بیت المال شده‌اند نیز به صورت قانونی برخورد شود. 

مسعود عباس نژاد، عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه از ۱۶۰ واحد در مسکن مهر متعلق به شهرداری به غیر از آجر چیزی باقی نمانده است، اظهار کرد: حراست و بازرسی شهرداری رشت باید بگویند چرا این ساختمان‌ها به این وضع دچار شده‌اند و چرا با اموال متعلق به بیت المال این چنین برخورد شده است. 

عباس نژاد با بیان اینکه بیشتر تجهیزات و ابزار آلات داخل ساختمان‌ها به سرقت رفته است، افزود: باید برای این موضوع کاری انجام شود و برخی به دنبال آن هستند که این املاک را مفت به دست بیاورند. 

وی با انتقاد از اینکه بهره مندی از ظرفیت‌ها و خدمات شهرداری رشت نباید در انحصار برخی از افراد و موسسات باشد، گفت: اگر قرار است این ساختمان‌ها که قیمت هر کدام آن‌ها بالغ بر چند میلیارد تومان است در اختیار برخی از موسسات و مراکز قرار بگیرد، بنابراین باید فضایی عادلانه به منظور برخورداری همه موسسات از این ظرفیت فراهم شود و سازمان فرهنگی شهرداری رشت نباید با چند سازمان و موسسه خاص در این باره همکاری داشته باشد. 

ساختمان‌های متعلق به شهرداری رشت بیت المال هستند

سید حسین رضویان، عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از شهردار رشت تقاضا کردیم که لیست املاک شهرداری را در اختیار شورا قرار دهد، اظهار کرد: شورا و شهرداری رشت تبدیل به کمیته امداد شده‌اند و هر هفته نامه‌هایی با عنوان کمک به افراد و موسسات در صحن شورا بررسی می‌شود. 

در این جلسه اعضای شورا با کمک مالی به مبلغ پانصد میلیون تومان به تیم فوتبال داماش رشت موافقت کردند و مصوب شد در راستای حمایت‌های انجام شده توسط مدیریت شهری رشت از تیم فوتبال داماش عنوان‌هایی با هدف تبلیغ رشت، پیرامون رشت نخستین شهر خلاق خوراک ایران و غیره بر روی پیراهن‌های بازیکنان این تیم درج شود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط