چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 15:04

کد خبر 628748

شنبه 24 شهریور 1403 - 18:51:09


برزیل 10-0 کوبا؛ پادشاه بی‌رحم وارد صحنه شد


ورزش 3/برزیل، غول و بهترین تیم دنیا با هت‌تریک مارسل و مارلون، کوبا را در اولین دیدار خود در جام جهانی 2024 با 10 گل له کرد و زنگ خطر را برای دیگر مدعیان به صدا درآورد.
 شاگردان مارکینیوش خاویر با گرد و خاک جام جهانی 2024 را آغاز کردند. دقایقی پیش در دومین دیدار از گروه B، تیم ملی فوتسال برزیل، ابرقدرت فوتسال جهان به مصاف حریف نگون‌بخت کوبا رفت و با ده گل به برتری رسید. این پیروزی در حالی رقم خورد که فوق ستاره‌های برزیلی برای کفش طلایی نقشه کشیدند و مارلون و مارسل هر کدام موفق به هت‌تریک شدند. همچنین پیتو دیگر ستاره فوتسال جهان که روز گذشته بهترین بازیکن سال دنیا شد، یک گل به ثمر رساند.
برزیلی‌ها در 15 دیدار گذشته خود در تاریخ جام جهانی به 13 پیروزی دست یافته بودند و همچنین برتری آن‌ها در برابر کوبا که در دو تقابل قبلی با نتایج 18 بر 0 و 9 بر 0 به پایان رسیده بود، کاملا آشکار به نظر می‌رسید.

این مسابقه پرگل، با ضربات و هجوم فوق ستاره‌های برزیلی به جریان افتاد و سلسائو تنها 80 ثانیه برای گلزنی نیاز داشت تا بازی را پیش بیفتد. مارسل اولین گل برزیل در جام جهانی ازبکستان و مقابل کوبا را به ثمر رساند تا دروازه کوبا خیلی زود باز شود. مردان خاویر قدرت و توانایی‌هایشان در ادامه بر حریف کوچک دیکته کردند و تا پیش از سوت پایان نیمه نخست، توسط نگوئینهو، مارلون و فلیپه والریو به گل‌های بعدی رسیدند تا با برتری چهار بر صفر راهی نیمه مربیان شوند.

برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی، در بیست دقیقه دوم، باری دیگر تیم 78 رنکینگ را به توپ بست و مارلون و مارسل هت‌تریک خود را کامل کردند. همچنین پیتو مرد سال دنیا که پیش از بازی بازیکنان کوبا را شگفت‌زده کرده بود و با آن‌ها مشغول به عکس انداختن شد، اولین گلش در جام جهانی 2024 را وارد دروازه کوبا کرد.
کوبا که در دوران آماده‌سازی با 9 گل در دیداری تدارکاتی از پرتغال شکست خورده بود و در حین ناباوری چند بازیکنش ناپدید شدند، با روحیه‌ای ضعیف و شرایط اسفناک عازم ازبکستان شد که در اولین گام نیز بی برنامه و بسیار آسیب‌پذیر ظاهر شد.
کوبا در جدال بعدی خود به مصاف تایلند می‌رود و برزیل برابر کرواسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر تیم‌های برزیل و تایلند با پیروزی در نبردهای نخست، سه امتیازی شده‌اند و جایگاه اول و دوم را تصاحب کرده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط