شنبه 07 مهر 1403 - 08:51

کد خبر 62904

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 22:56:34


کلنگ‌زنی 11 پروژه آبخیزداری در شهرستان بروجن


فارس/ نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلنگ‌زنی 11 پروژه آبخیزداری در این شهرستان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، بروجن کم‌بارش‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری است بنابراین نباید از حفظ روان‌آب‌ها در این شهرستان غافل شد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، بروجن کم‌بارش‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری است بنابراین نباید از حفظ روان‌آب‌ها در این شهرستان غافل شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات آبخیزداری ۲۰ سال در این شهرستان مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: امسال این ۱۱ پروژه با اعتبار ملی، یک پروژه با اعتبارات استانی و یک پروژه مطالعات جامع آبخیز برای این شهرستان تعریف شده است.

جعفری با اشاره به اینکه اولویت نخست ما در بروجن تأمین آب شرب و اولویت دوم ما تأمین آب کشاورزی است، اضافه کرد: آب شُرب مردم این شهرستان از طریق پروژه آبرسانی بن - بروجن و چند پروژه انتقال آب دیگر تامین می‌شود و برای تأمین آب کشاورزی نباید ار اقدامات آبخیزداری غافل شد.

وی عنوان داشت: کشاورزی سنتی دیگر در هیچ جای دنیا جواب نمی‌دهد و مردم شهرستان بروجن با توجه به اقلیم این منطقه باید به کشت‌های گلخانه‌ای روی بیاورند تا در کنار افزایش بهره‌وری، مصرف آب به شدت کاهش پیدا کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: دشت سفیددشت این شهرستان از ۳۰ سال گذشته در شرایط بحرانی قرار گرفته است و باید در این دشت اقداماتی صورت می‌گرفت.

جعفری ادامه داد: با توجه به شرایط موجود نباید اجازه هدررفت یک قطره روان‌آب داده شود چراکه معیشت مردم در فرادنبه و سفیددشت تنها از طریق کشاورزی تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: بهترین اقدام برای رفع بحران کمبود منابع آب در آبخوان‌های شهرستان، توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در بروجن است که چندین سال مورد غفلت واقع شده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط