شنبه 07 مهر 1403 - 06:42

کد خبر 62926

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 23:40:17


گل‌گهر سیرجان و سعید الهویی قربانی تیم ملی


پارس فوتبال/ روزی که فدراسیون فوتبال دست روی امیر قلعه نویی گذاشت و سرمربی گل گهر را از این تیم گرفت، به نظر سعید الهویی بهترین گزینه ممکن برای جایگزینی سرمربی تیم ملی بود.

سعید الهویی که بعد از قطع همکاری اجباری امیر قلعه نویی با گل گهر، به ناچار هدایت این تیم سیرجانی را پذیرفت، در شرایط عادی اصلا علاقه ای به تغییر جایگاه از مربیگری به سرمربیگری در این مقطع از دوران کاری حرفه ای خود نداشت. دستیار اول امیر قلعه نویی در گل گهر، تراکتور، سپاهان و ذوب آهن اگر می خواست این جایگاه را تجربه کند، چند ماه پیش این امکان را داشت که با حمایت امیر قلعه نویی، به عنوان گزینه سرمربیگری به نساجی مازندران معرفی شود و جلوتر از حمید مطهری که دستیار یحیی گل محمدی بود و سرمربی نساجی شد، با مالک نساجی که رفیق صمیمی امیر قلعه نویی است، قرارداد ببندد اما ترجیح الهویی این بود که کنار امیر قلعه نویی بماند و به تجربه اندوزی ادامه بدهد.

سعید الهویی بعد از انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی هم همین دیدگاه را داشت و همراه او به تیم ملی رفت اما گل گهر که ناگهان سرمربی اش را از دست داده بود، دست نیاز به سوی او دراز کرد و امیر قلعه نویی هم از دستیار اولش خواست کار نیمه تمام او در سیرجان را روی زمین نگذارد و در گل گهر بماند.

سعید الهویی بدون هیچ نقشه راهی به ناچار روی نیمکت سرمربیگری گل گهر نشست و با مجموعه ای از اتفاقات عجیب و غریب روبرو شد. اگرچه او با گل گهر نتایج خوبی نگرفت اما مرور بازی های این تیم نشان می دهد فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و اگر بدشانس نبود و شاگردانش موقعیت ها را به گل تبدیل می کردند، در بسیاری از بازی ها از جمله بازی با آلومینیوم اراک، نفت آبادان، فولاد و ذوب آهن برنده از زمین بیرون می آمد.

سوای بحث شانس و بد شانسی آنچه به گل گهر و الهویی آسیب زد، انگیزه بازیکنان تیم های حریف در تقابل با گل گهر بود. درست از همان روزی که امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی شد و اعلام کرد سعید الهویی هم در کادرفنی تیم ملی با او همکاری خواهد کرد، هر بازیکنی روبروی گل گهر بازی می کرد، با انگیزه ای مضاعف، تمام توانایی های خود را به نمایش می گذاشت تا نظر مثبت اعضای کادرفنی تیم ملی را جلب کند.

بیانیه ای که باشگاه گل گهر بعد از شکست سنگین مقابل پرسپولیس منتشر کرد، به تنهایی گویای این حقیقت است که گل گهر و سعید الهویی قربانی تیم ملی و مصالح ملی شده اند. آنها برای آن که تیم ملی آسیب نبیند، در مقطعی که آمادگی اش را نداشتند، تن به تغییر اجباری دادند.

همین موضوع کنار آسیب های ناگهانی ناشی از تغییر اجباری سرمربی که بازیکنان گل گهر را دچار چندگانگی کرده بود، یک ناکامی را در آغاز کار مستقل به پای سعید الهویی نوشت اما حالا با پایان یافتن لیگ برتر، سعید الهویی به جایگاه خود در کادرفنی امیر قلعه نویی برمی گردد و قطعا این تجربه هایی که در گل گهر به دست آورده در آینده به کارش می آید.

دوست و دشمن درباره سعید الهویی در دو مورد اتفاق نظر دارند، او یکی از بادانش ترین و باآتیه ترین مربیان فوتبال ماست و با وجود این که فوتبالیست مطرحی نبوده، تبحرش در برنامه نویسی تاکتیکی و تمرینی و شناختش از فیزیولوژی ورزشی زبانزد خاص و عام است به حدی که چند لژیونر بعد از پایان فیفادی فروردین ماه با مراجعه به امیر قلعه نویی ادعا کردند آنچه در تمرین و اردوی تیم ملی با سعید الهویی انجام دادند از آماده سازی شان در اروپا چیزی کم نداشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط