چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 21:24

کد خبر 630014

یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 16:22:35


۶ محکوم به قصاص نفس در یزد بخشیده شدند


مهر/ رئیس‌کل دادگستری یزد گفت: در راستای پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم»، ۶ محکوم به قصاص نفس با رضایت قطعی اولیای دم، از قصاص رهایی یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی،رئیس‌کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: با تلاش شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۳۱ مستقر در زندان مرکزی یزد و شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۵ شهرستان اردکان با مشارکت و همکاری هیأت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) به ۶ نفر زندگی دوباره بخشیده شد.

وی با تشکر از خانواده‌های اولیا دم به خاطر ترویج فرهنگ گذشت و رأفت اسلامی، افزود: اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده‌های اولیا دم، نشان از ایمان و صبر جزیل این خانواده‌ها و ارادت آنها به خاندان عصمت وطهارت علیهم السلام به ویژه سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام دارد.

این مقام قضائی ابراز امیدواری کرد: محکومان بخشیده شده با تأسی به آموزه‌های غنی فرهنگ اسلامی مسیر صحیح زندگی خود را انتخاب نموده و قدردان این گذشت باشند.

وی از سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های قبل سازش در استان یزد خبر داد و گفت: در دو ماه اخیر از چهار هزار و ۶۸۴ فقره پرونده قابل سازش وارده به مجموعه شورای های حل اختلاف استان یزد، دو هزار و ۴۸۷ فقره منتهی به سازش شده است که این امر نشان از ۵۳ درصد سازش در پرونده‌های وارده به مجموعه شورای حل اختلاف دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط