چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 21:46

کد خبر 630084

یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 17:26:39


متهمان کلاهبرداری اینترنتی از 60 نفر در مشهد دستگیر شدند


ایرنا/ جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۶۰ فقره کلاهبرداری با ترفند «فیشینگ» (درگاه‌های جعلی اینترنتی) در مشهد کشف و سه متهم در این زمینه دستگیر شدند.

سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: در پی گزارش کلاهبرداری‌های سریالی از شهروندان با ترفند فیشینگ، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.
وی اضافه کرد: طبق اظهارات مال باختگان، این افراد در یک شبکه اجتماعی خارجی با دریافت پیامک‌های جعلی سامانه «ثنا» به درگاه جعلی کشانده شده و با دستیابی به رمزهای اینترنتی توسط افراد کلاهبردار، حساب شان خالی شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی سرنخ های دیجیتالی و انجام تحقیقات گسترده یکی از متهمان که جوانی ۱۸ ساله بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: از این متهم ۱۱ دستگاه تلفن همراه، ۱۶ عدد سیم کارت حاوی لینک های آلوده با عناوین جعلی ثنا، سهام عدالت و بسته معیشتی کشف شد.
سردار نگهبان گفت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات به کلاهبرداری با ترفند فیشینگ با استفاده از ربات های آلوده با همدستی ۲ نفر از دوستانش اعتراف کرد.
وی بیان کرد: در ادامه این عملیات ۲ عضو دیگر این باند دستگیر و ۶ دستگاه تلفن همراه حاوی ۱۲ عدد سیم کارت حاوی ربات های درگاه ساز بانکی و بدافزارهای ساخت پیامک و دیگر ربات‌های مجرمانه کشف شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط