چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 21:50

کد خبر 630107

یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 17:38:59


امام جمعه تویسرکان منصوب شد


فارس/ حجت‌الاسلام روح‌الله زمانی‌موسوی به عنوان امام جمعه تویسرکان منصوب شد.

ظهر امروز امروز طی مراسمی در مصلی نماز جمعه از زحمات حجت‌الاسلام موسی حسینی‌مجد تقدیر و حجت‌الاسلام روح‌الله زمانی‌موسوی به عنوان امام جمعه این شهرستان معارفه شد.

امام جمعه همدان در این مراسم با بیان اینکه قبل از انقلاب برگزاری آیین نماز جمعه مرسوم نبود؛ البته در برخی از شهرها به لحاظ تدین بزرگان، اقامه نماز داشتیم اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه به عنوان بزرگترین آیین عبادی_سیاسی یکی از اتفاقات بزرگی بود که رقم خورد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثق با بیان اینکه امروز نماز جمعه محل مطالبه مردم و عامل وحدت است برگزاری پرشور این آیین را یک اصل مهم قلمداد کرد.

وی با تقدیر از دو ساله خدمت حجت‌الاسلام حسینی‌مجد به عنوان امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: فلسفه وجودی روحانیت و امام جمعه در هر کجا که باشد خدمت به اسلام و مردم است و این جابجایی‌ها خیلی مهم نیست.

شعبانی با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنم به جای حاشیه‌ها به وحدت فکر کنند تا همه در کنار هم مشکلات را حل کنیم افزود: حجت‌الاسلام زمانی‌موسوی از سال 92 امام جمعه بوده و با تجربه و فعال فرهنگی است و دغدغه مردم و فرهنگ و... را دارد.

وی گفت: حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بیش از ۱۰ سال به عنوان امام جمعه در استان زحمت کشیدند و بنده تمایل نداشتم ایشان از استان بروند اما شرایط به نحوی بود که باید اقتضائات ایشان رعایت می‌شد و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم براساس اقتضائات خود تصمیم می‌گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سابقه چند صد ساله اقامه نماز جمعه در تویسرکان اظهار کرد: برگزاری پرشور نماز جمعه در این شهرستان نشانگر تدین و تعهد مردم است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط