چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 22:08

کد خبر 630297

یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 20:20:35


خیرونا 1 - 4 بارسلونا؛ تیم فلیک دارد ترسناک می‌شود


ورزش 3/بارسلونا در بازی هفته پنجم لالیگا با نتیجه 4 -1 از سد خیرونا گذشت.
بارسلونا در هفته پنجم رقابت‌های لالیگا امشب میهمان خیرونا بود و با دبل لامین یامال در کمتر گلزنی دنی اولمو و پدری با نتیجه 4-1 بازی خارج از خانه را پشت سر گذاشت.
دو تیم بازی را با سرعت بالا آغاز کردند و اولین موقعیت جدی این بازی توسط لامین یامال رقم خورد که در دقیقه 6 اگر او دقت بیشتری در جهت ضربه‌اش داشت، گاتزانیا به راحتی آن را مهار نمی‌کرد.

بارسلونا که در دقایق ابتدایی بازی به خوبی روی دروازه حریف احاطه داشت خوش شانس بود که روی اولین حمله جدی خیرونا گل نخورد و ارسال خطرناک به داخل محوطه جریمه با فاصله کم از کنار آبل روئیز در مقابل دروازه عبور کرد.
روبرت لواندوفسکی یکی از بازیکنان پرتلاش بارسا در دقایق ابتدایی بود و اگر با قدرت زیادی به توپ ضربه می‌زد دروازه‌بان خیرونا به راحتی ضربه سر او را در دقیقه 16 مهار نمی‌کرد.
انگیزه شاگردان هانسی فلیک برای گلزنی موجب شد تا در دقیقه 30 نتیجه بازی را تغییر دهند. پرس سنگین بارسا روی دروازه حریف موجب شد لامین یامال پس از دریافت توپ روی اشتباه مدافع حریف، وارد مواجه جریمه شود و با ضربه پای چپ در موقعیت تک به تک گلزنی کند.
بارسا که هر چه از بازی می‌گذشت روی دروازه حریف تسلط بیشتری پیدا می‌کرد، پس از گلزنی مالکیت توپ را تا نزدیکی 75 درصد در اختیار داشت و همین به تیم میهمان اجازه داد که خیلی زود به گل دوم برسد.
پس از ارسال روی ضربه ایستگاهی به محوطه جریمه، اشتباه مدافعان خیرونا باعث شد که لواندوفسکی با پاسی کوتاه یامال را در موقعیت خوبی قرار داده و ضربه این بازیکن جوان به گوشه دروازه رفت تا دروازه‌بان که چندین بازیکن را مقابل خود می‌دید، جهت توپ را تشخیص نداده و تنها شاهد ورود توپ به داخل درواز‌ه‌اش باشد.

خیرونا امیدوار بود در دقایق پایانی نیمه اول با اعلام یک ضربه پنالتی به دلیل خطای هند حداقل یک گل را جبران کند که داور و همین‌طور VAR تایید کردند ضربه سر روئیز با وجود برخورد به دست بالده، خطا نیست.
بارسا نیمه دوم را هیجانی شروع کرد و خیلی زود هم به گل رسید. دنی اولمو ارسال بلند ژول کنده به محوطه جریمه خیرونا را بدون اینکه کنترل کند، پس از کاهش سرعت توپ، با ضربه والی پای راست از زاویه بسته موفق شد دروازه خیرونا را در دقیقه 47 باز کند.

پرس سنگین بارسا در 45 دقیقه دوم هم آغاز شده بود و این در دقیقه 56 به لواندوفسکی فرصت خوبی برای گلزنی داد اما تلاش او برای گلزنی با ضربه چیپ به راحتی اختیار در دستان دروازه‌بان قرار گرفت.
مهاجم لهستانی بارسا در دقیقه 60 هم روی پاس یامال یک فرصت خوبی داشت اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. بارسا نگران گلزنی نبود چون بقیه بازیکنان امروز وظیفه لواندوفسکی را انجام دادند.
پدری با فرار به موقع از میان مدافعان خیرونا پاس کاسادو را دریافت کرد و با عبور از کنار دروازه‌بان با ضربه پای چپ در دقیقه 64 چهارمین گل بارسا در این بازی را به ثمر رساند.

نمایش دیدنی بارسا در این بازی نزدیک بود با گلزنی رافینیا هم همراه باشد که در دقیقه 77 او موقعیت خوب گلزنی را از دست داد و ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت.
خیرونا که با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی از کمتر شدن انرژی بازیکنان حریف استفاده می‌کرد در دقیقه 80 یکی از گل‌ها را جبران کند. خروج مارک آندره تراشتگن برای پاس پشت مدافعان ناکام ماند و پورتو پس از کنترل توپ آن را به نزدیکی دروازه رساند تا با ضربه کریستین استوآنی به گل تبدیل شد.

بازی با فشار بیشتر خیرونا در دقایق پایانی همراه شد که اخراج فران تورس بازیکنان بارسا را متعجب کرد. در دقیقه 86 این بازیکن برای تصاحب توپ با آسپریلا چالش داشت که روی پای این بازیکن پا گذاشت و با کارت قرمز مستقیم داور زمین بازی را ترک کرد.
بارسا در دقایق پایانی به خوبی جریان مسابقه را مدیریت کرد تا پانزدهمین امتیاز این فصل را کسب کرده و همچنان رتبه نخست را در اختیار داشته باشد. خیرونا که فصل گذشته تیم شگفت انگیز لالیگا بود اکنون با 7 امتیاز در رده هفتم جای دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط