پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 03:13

کد خبر 631420

دوشنبه 26 شهریور 1403 - 18:39:11


۴۰ هزار کردستانی در معرض خطر دیابت


ایرنا/ معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیش از ۴۰ هزار کردستانی با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند که با اقدام به موقع می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

دکتر فرزام بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در استان کردستان، هزار و ۷۵۳ نفر به دیابت نوع یک و ۳۸ هزار و ۷۱۷ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، این در حالی است که ۱۰ هزار و ۲۴۶ نفر نیز در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند که سه هزار ۶۰۹ نفر مرد و ۶ هزار و ۶۳۷ نفر زن هستند.
وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که دیابت نوع ۲ بیشترین شیوع را در استان دارد و تعداد مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عوامل خطر مانند کم‌تحرکی، چاقی و رژیم غذایی نامناسب، را از دلایل اصلی شیوع این بیماری در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به عوارض جدی دیابت، پیشگیری از این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بیدارپور افزود: تغییر سبک زندگی، تغذیه سالم و فعالیت بدنی منظم از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از دیابت هستند که توصیه می شود افراد با عوامل خطر باید به طور مرتب وضعیت قند خون خود را کنترل کرده و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط