پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 05:43

کد خبر 63277

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 10:34:00


بارش ۱۹ میلی‌متری باران در روستای «باش قشلاق» خدابنده


ایرنا/ کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: روستای «باش قشلاق گرماب» در شهرستان خدابنده با ۱۹ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان را به خود اختصاص داد.

حسین سلطانی، کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان اظهار کرد: سامانه بارشی از روز گذشته در استان فعال شده است که بارش های مطلوب و چشمگیری را در پی داشته است و بر اثر فعالیت این سامانه میزان بارندگی در شهر زنجان نیز ۹ میلیمتر ثبت شد.
وی با بیان اینکه امروز نیز فعالیت این سامانه بارشی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: همچنین از بعدازظهر امروز شاهد ورزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق مختلف استان خواهیم بود و روز دوشنبه با وجود فعال نبودن سامانه بارشی، وزش باد ادامه خواهد یافت.
سلطانی اظهار کرد: از سه شنبه تا اواخر هفته جاری در نوبت بعدازظهرها با توجه به عبور امواج ضعیف از منطقه، پوشش ابرها افزایش می یابد و بارشهای پراکنده ای برای نقاط مختلف استان پیش بینی شده است.
سلطانی با بیان اینکه امروز هوای خنکی در استان حاکم است، خاطرنشان کرد: از بعداز ظهر فردا /دوشنبه/ شاهد افزایش تدریجی دما در اغلب مناطق استان خواهیم بود و در روزهای آخر هفته زنجانی ها هوای گرمی را در استان تجربه خواهند کرد.
وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۹ درجه، آببر ۱۵ و ۲۸ درجه، سلطانیه هفت و ۲۷ درجه، قیدار ۱۰ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط