جمعه 30 شهریور 1403 - 01:02

کد خبر 633618

چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 13:49:00


رونمایی از ۵۴۰ تمبر شهدای مدافع حرم در همدان


فارس/ مدیر اجرایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از رونمایی ۵۴۰ تمبر شهدای مدافع حرم همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

هادی آزادی، مدیر اجرایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس جلوه‌ای است از ایثار و صداقت جامعه ایمانی ایران به طوری که رزمندگان تا آخرین قطره خون رزم کردند تا یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتد.

وی در خصوص شعار هفته دفاع مقدس افزود: بر اساس ابلاغ ستاد نیروهای مسلح "در راه فتح قله‌ایم" شعار این هفته و برگرفته از سخنان رهبر معظم رهبری است.

مدیر اجرایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس کمیته‌های فرعی شهرستان‌ها به ریاست بخشداران و دهیاران برگزار شده و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت به صورت ویژه صورت گرفته همچنین ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه هر روز هفته دفاع مقدس با یک عنوان نامگذاری شده است.

وی همایش پیشکسوتان دفاع مقدس را یکی از عناوین برنامه‌های این هفته دانست و افزود: در این همایش به نقش بانوان در دفاع مقدس نیز پرداخته می‌شود.

آزادی اظهار کرد: برنامه عمومی و مشترک شامل رژه نیروهای مسلح با مدیریت ارشد آجا نیز برگزار خواهد شد همچنین امسال برای نخستین بار رژه از میدان باباطاهر به نمایشگاه بین‌المللی همدان انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه عطرافشانی و نثار گل به شهدا در روز پنجم مهرماه همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود گفت: طی هفته دفاع مقدس بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیر اجرایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان یکی از برنامه‌ها این هفته را رونمایی از ۵۴۰ تمبر شهدای مدافع حرم اعلام کرد و افزود: نشست با فعالان ادبیات پایداری از دیگر برنامه‌ها خواهد بود اگرچه اجرای آب‌نمای باغ موزه نیز طی یک هفته از اهم برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: از ۳۱ شهریورماه بازدید از مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس برای همگان رایگان است، همچنین صبحگاه مشترک عهد سربازی، بزرگداشت فرماندهان شهید، مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس و خانواده شهدای دفاع مقدس شاخص استان در جوار شهدای گمنام تیپ ۳۱۶ زرهی، پیاده‌روی خانوادگی و ... از دیگر برنامه‌های این هفته در همدان خواهد بود.

آزادی در پایان با تاکید بر اینکه برای نخستین بار شاهد ثبت ملی یادبود عملیات قراویز در سرپل ذهاب بوده‌ایم گفت: به این مهم به تفصیل در هفته دفاع مقدس پرداخته می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط