جمعه 30 شهریور 1403 - 01:02

کد خبر 633687

چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 14:31:04


کاهش ۲۰ درصدی تلفات تصادفات در اردستان


ایرنا/ رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی اردستان گفت: آمار تلفات ناشی از تصادف در این شهرستان در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافت.

جواد مطیعی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی اردستان اظهار کرد: طبق آمار اورژانس، ۱۰ نفر در مدت مذکور در اردستان جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند.
وی با بیان اینکه اورژانس اردستان یک‌هزار و ۸۱۲ ماموریت در پنج ماه نخست امسال انجام داد، اظهار کرد: از این تعداد ۶۴۲ ماموریت، شهری و یک‌هزار و ۱۷۰ ماموریت جاده‌ای بوده است.
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اردستان بیان کرد: ماموریت‌های تصادفی در مدت مذکور ۶۵۳ مورد (شامل ۴۵۳ ماموریت جاده ای و ۲۰۰ ماموریت شهری) و ماموریت‌های غیرتصادفی یک‌هزار و ۱۵۹ مورد بوده است.
مطیعی گفت: هفت پایگاه اورژانس شامل پنج پایگاه دائم و ۲ پایگاه فصلی شهراب و نیسیان در شهرستان اردستان فعال است.
وی، یکی از مهمترین چالش‌های اورژانس اردستان را کمبود نیروی انسانی برای فعال شدن دائم ۲ پایگاه شهراب و نیسیان اعلام کرد و افزود: بازسازی و بهسازی سه دستگاه آمبولانس از ناوگان فرسوده اورژانس پیش بیمارستانی نیز از مسائل مهم اورژانس اردستان است.
مطیعی اضافه کرد: انتظار داریم درصورت ورود آمبولانس‌های جدید به استان اصفهان نسبت به تحویل تعداد مورد نیاز آن به شهرستان اردستان نیز اقدام شود.
مرکز فوریت‌های پزشکی اردستان با بهره‌گیری از هفت پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، یک اتاق فرمان و ۳۲ نیرو به‌طور شبانه‌روزی و رایگان در حال ارایه خدمات به شهروندان است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط