شنبه 31 شهریور 1403 - 06:22

کد خبر 63461

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 12:11:16


رونمایی از یک جایزه جدید در زمینه فلسفه معلولیت


خبرگزاری کتاب ایران/ انجمن فلسفه معلولیت آمریکا جایزه جدیدی با عنوان «جایزه مقاله آنیتا سیلورز» ویژه پژوهش در حوزه فلسفه معلولیت راه‌اندازی کرد.
 
به نقل از دیلی نوز، بر اساس اعلام انجمن فلسفه معلولیت، این جایزه بنا به تصمیم هیئت مدیره انجمن فلسفه و معلولیت به «بهترین مقاله فلسفی منتشر نشده (یا منتشر شده در دو سال گذشته) به زبان انگلیسی در زمینه فلسفه معلولیت تعلق می‌گیرد.
 
این جایزه شامل 500 دلار (یا سهم مساوی از آن در صورتی که بیش از یک برنده وجود داشته باشد) و اگر مقاله برنده منتشر نشده باشد، دعوتنامه‌ای برای انتشار آن در مجله «فلسفه معلولیت» است.

این جایزه به افتخار آنیتا سیلورز (1940-2019) نامگذاری شده است، استاد فلسفه که به ایجاد فلسفه معلولیت به عنوان یک حوزه تحصیلی کمک کرد. او فعال حقوق معلولان بود و زندگی خود را در دفاع از حقوق این افراد گذراند.
 
سیلورز استاد و رئیس پیشین دپارتمان فلسفه دانشگاه سانفرانسیسکو بود که از سال 1967 در این دانشکده حضور داشت. در سال 1980 در هیات مدیره بنیاد ملی علوم انسانی منصوب شد. در سال 2009 او جایزه کوین را برای خدماتش به این حرفه از انجمن فلسفی آمریکا (APA) و در سال 2017 جایزه تعالی خانواده وانگ دانشگاه کالیفرنیا را دریافت کرد.
 
 کتاب وی با عنوان «ناتوانی، تفاوت، تبعیض: دیدگاه‌های قضایی در اخلاق زیستی و سیاست عمومی (تالیف مشترک با دیوید واسرمن و مری ماهوالد، 1988) به طور گسترده در امور حقوقی مورد ارجاع قرار گرفته است.
 
امکان شرکت در رقابت مقاله آنیتا سیلورز در حال حاضر وجود دارد. برنده نخستین دوره این جایزه، اوایل سپتامبر 2023 اعلام خواهد شد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط