جمعه 30 شهریور 1403 - 02:44

کد خبر 634731

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 14:01:00


وانت واندر رونمایی شد؛ فوتون واندر چه مشخصاتی دارد؟


/ شرکت زامیاد یکی از زیر شاخه های شرکت سایپا است که در نمایشگاه خودرو مشهد حضور دارد و از جدیدترین محصول خود رونمایی کرده است.

شرکت فوتون که سالها پیش همکاری هایی را با گروه سایپا انجام داده بود اکنون طی قراردادی قرار است محصولات کار و تجاری خود را از طریق شرکت زامیاد در بازار خودروی ایران عرضه کند. یکی از محصولاتی به تازگی در نمایشگاه مشهد توسط شرکت زامیاد رونمایی شده است فوتون واندر است که طی همین قرارداد قرار است توسط شرکت زامیاد تولید و مونتاژ شود.

در حقیقت یک کامیونت سبک و یا وانتی است که قرار است به عنوان رقیبی برای فورس F38 گروه بهمن در بازار حضور پیدا کند. در ادامه نگاهی به وانت واندر خواهیم داشت.

مشخصات فنی فوتون واندر
وانت واندر مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۱۲ و نهایی ۱۴۷ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های عقب این خودرو روانه کند. این خودرو دارای ۴۸۷۲ میلی متر طول، ۱۸۱۰ میلی متر عرض و ارتفاعی بالغ بر ۱۹۸۰ میلی متر بوده و وزن خالص آن به ۱۲۰۰ کیلوگرم می رسد.

سیستم تعلیق این کامیونت سبک در محور جلو مک فرسون بوده و در محور عقب آن، سیستم فنر تخت دیده می شود که قابلیت حمل بار این خودرو را افزایش می دهد.

طراحی کلی وانت واندر
اصولا خودرو های کار و تجاری طراحی ساده ای داشته و طراحی عجیب و غریبی را در این خودروها مشاهده نخواهید کرد. مینی تراک واندر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در اولین نگاه به فوتون واندر متوجه طراحی ساده و مینیمال آن خواهید شد.

اما نکته مثبتی که باعث می شود این خودرو دست بالا را نسبت به رقبای خود داشته باشد، طراحی داخل کابین و امکاناتی است که در این خودرو مشاهده می شود. با اینکه طراحی داخل کابین وانت واندر طراحی پیچیده ای نیست اما این سبک طراحی به گونه ای است که احساس سادگی و یکنواخت بودن به سرنشینان دست نمی دهد. از طرفی فضای مناسب داخل کابین این خودرو باعث می شود ارزش خرید این خودرو بالا برود.

امکانات ایمنی و رفاهی مینی تراک واندر
فوتون واندر در بخش امکانات توانسته بسیار خوب عمل کند و امکاناتی را ارائه دهد که در خودروهای مشابه وجود ندارد و یا به ندرت یافت می شود. یکی از این امکانات کلاستر یا پشت آمپر دیجیتال است که آپشن بسیار خوبی برای این خودرو به حساب می آید.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به؛ کیسه هوای سرنشینان جلو، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، دیلایت، سنسور نور، تنظیم برقی آینه های جانبی، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، پورت USB، دوبین دنده عقب، فرمان دی کات، کلید های کنترلی روی فرمان و… اشاره کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه برای پوشش کامل خبری ۲۴ امین نمایشگاه خودروی مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط