یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:10

کد خبر 63475

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 12:21:00


آرتا پلاس؛ محصولی جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی


آخرین خودرو/ شرکت سبلان خودرو مایوان یکی از خودروسازان خصوصی غرب کشور است که به تازگی تولید یک مینی بوس جدید از نشان فوتون را آغاز کرده و می خواهد در آینده نزدیک این خودروی مسافری را به بازار عرضه کند.
سبلان خودرو مایوان یکی از جدیدترین مینی بوس های نشان فوتون چین را با نام آرتا پلاس در ایران مونتاژ می کند و برنامه دارد تا در سال نخست، تعداد بالایی از این خودرو را به بازار عرضه کند. با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و از سویی کمبود مینی بوس در ایران، آرتا پلاس سبلان خودرو می تواند گزینه ای به نسبت جدید برای بازار باشد.

آرتا پلاس یک مینی بوس 7.3 متری است که در نسخه های 22 و 24 و 26 نفره تولید می شود و در برخی بازارها با نام فوتون H7 حضور دارد. این خودروی دیزلی باک 120 لیتری دارد و پیشرانه 3.8 لیتری کامینز بر روی آن نصب است. آرتا پلاس قدرت 155 اسب بخار را با گشتاور 500 نیوتن متر در اختیار دارد و جعبه دنده 6 سرعته دستی ZF توان را به چرخ های عقب این مینی بوس می رساند. آرتا پلاس را می توان در نسخه تک در و دو در بازشو سفارش گذاری کرد و باید دانست که این مینی بوس درِ خروج اضطراری هم دارد. ساختار ترمزهای این مینی بوس فوتون از نشان وبکو است و امکاناتی ایمنی مانند سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه پیشگیری از هرزگردی، ABS و رادار خطی در آرتا پلاس دیده می شود.

در حال حاضر وزارت کشور، شهرداری ها، شرکت های حمل و نقل خصوصی، مجموعه های گردشگری و... می توانند از مشتریان آرتا پلاس سبلان خودرو باشند. با توجه به اینکه در چند سال گذشته آنچنان گزینه صفر کیلومتری در کلاس مینی بوس ها و میدل باس ها به بازار ایران معرفی نشده است، آرتا پلاس یا همان فوتون H7 آنچنان رقیب جدی را در بازار ندارد و احتمال آن زیاد است که با تولید منظم و طبق برنامه، این خودروی مسافربری بتواند جایگاه خوبی را در بازار ایران به دست آورد.

نویسنده: سامان امانی نژاد


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط