جمعه 30 شهریور 1403 - 00:49

کد خبر 635133

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 18:42:40


نانوایی‌های خراسان‌شمالی زیر ذره‌بین نظارت هستند


فارس/ معاون سازمان صمت خراسان‌شمالی گفت: بر اساس گشت‌های دوره‌ای و با استفاده از سامانه خبری ۱۲۴ به تخلفات نانوایی که رسیدگی می‌شود.

محمد علی‌نیا، سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی اظهار کرد: برای نظارت بر روند کار نانوایی‌ها و جلوگیری از تخلف‌ها، گشت‌های مشترکی با همکاری معاونت غذا و دارو، اداره استاندارد و شرکت غله در راستای کیفیت نان وجود دارد.

وی گفت: در بحث گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت ساعات پخت نان، تعطیلی‌های خودسرانه نانوایی‌ها، خام‌فروشی، تراکنش‌های نامتعارف، فروش پلاستیک نان به‌اجبار و در کل عدم رعایت تکالیف صنف نانوایان موضوع دستور کار معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان است.

سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌شمالی افزود: علاوه بر موارد گفته‌شده با رصد و پایش سامانه هوشمند نانینو«فروش نان به‌صورت هوشمند»کارشناسان مورد رصد دقیق خودشان قرار می‌دهند و با متخلفینی که در این زمینه باشند برخورد می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در قالب گشت‌های مشترکی که با سایر دستگاه‌های مرتبط وجود دارد و گزارش‌هایی که از مجموعه ستاد خبری ۱۲۴ گرفته می‌شود به تخلفات رسیدگی می‌شود که اولویت رسیدگی به گزارش‌های سامانه ۱۲۴ است.

علی نیا ادامه داد: بعد از سامانه ستاد خبری تخلفات را طریق گشت‌های دوره‌ای که وجود دارد بررسی شده و در صورت دیده‌شدن تخلف به آن رسیدگی می‌شود.
وی درباره تراکنش‌های نامتعارف نانوایان توضیح داد و گفت: برخی نانوایی‌ها تا ۱۲ نان به هر نفر و برخی نانوایی‌ها مانند نان لواش تا ۱۵ نان به هر نفر می‌توانند بفروشند در غیر این صورت اگر تخلفی دیده شود و یا گزارش شود با متخلفین برخورد خواهد شد که اگر شاکی هم وجود داشته باشد سریع‌تر به شکایات رسیدگی می‌شود.

علی نیا در انتها اضافه کرد: از شهروندان عزیز خواهش می‌شود که در صورت دیده‌شدن تخلفات گفته شده در صنف نانوایان مشاهده می‌کنند به سامانه ۱۲۴ هم از طریق فضای مجازی و هم به‌صورت تلفنی گزارش دهند تا به تخلفات در اولین زمان ممکن و بادقت نظر بیشتر رسیدگی شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط